Död Malawi

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Jimk
    • March 2005
    • 332

    Död Malawi

    Jag har ett 540 Malawisoppekar med cirka 30 individer.
    I somras dog två st och igår dog en tredje.
    Totalt sedan jag började med akvariehobbyn i februari har 5 st strykit med.

    Ska man fundera på varför eller är det naturligt att någon fisk lämnar in då och då?
    //Jimk

    Lite bilder
  • HazelCR

    #2
    Jag tror att det är naturligt. Malawisarna är ju så tuffa, så uppvisar en fisk lite snuva, så kan det vara förkylt d.v.s. blir ihjälbitna av de andra.
    Men 3 stycken sedan i somras låter som iaf någon för mycket. Jag har förlorat 3 på 1,5 år. Inte så stor skillnad egentligen.

    Vilka tre arter har strykit med för dig? Jag kan t.ex. gissa på någon Golden. Kanske någon hane av någon annan art.

    Kommentar

    • Jimk
      • March 2005
      • 332

      #3
      Ursprungligen postat av HazelCR
      Jag tror att det är naturligt. Malawisarna är ju så tuffa, så uppvisar en fisk lite snuva, så kan det vara förkylt d.v.s. blir ihjälbitna av de andra.
      Men 3 stycken sedan i somras låter som iaf någon för mycket. Jag har förlorat 3 på 1,5 år. Inte så stor skillnad egentligen.

      Vilka tre arter har strykit med för dig? Jag kan t.ex. gissa på någon Golden. Kanske någon hane av någon annan art.
      Senast var det en Golden och innan den en Golden!!! Känslig fisk???
      //Jimk

      Lite bilder

      Kommentar

      • HazelCR

        #4
        Golden är känslig på det viset, att ibland verkar det som om den väljer att ge tusan i att äta och bara sakta tynar bort.
        Golden är ju också en mycket mesig fisk i jämförelse med andra mbunas, så det är inte säkert att den alltid hinner/kan äta det som den borde, därför att de andra glufsar i sig snabbare.

        Kommentar

        Arbetssätt...