Tips på fler fiskar?:)

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Luminax
    • July 2005
    • 378

    Tips på fler fiskar?:)

    Hej jag ska skaffa mej ett större akvarium nu till jul Och det blir ett 240-300 liters. Jag ska ha kvar mina "gamla" malawi´s från 160 karet och dom är 4 st johanni, 2 hongi, 2 st Lombardoi och 2 st Bright blue. Jag ska nog skaffa ett par stycken till men vilka? Klart jag kan kolla runt på artregistret men jag vill gärna ha era tips och era kommentarer som har egna erfarenheter om fisken ni föreslår.

    Kom gärna med nåt tips på någon mal också, har 1 gibbiceps på 6-10 cm
    Zoonen http://zoonen.com/minzoon.asp?oid=463562
  • Choffe
    • June 2005
    • 288

    #2
    ancistrus malen funkar alltid

    annars tycker jag du kan släng i några rödzebra, saulosi eller något liknande...
    det mesta brukar väll funkamen jag har själv rödzebra och saulosi och dom är FINA och inte så värst agressiva!
    Christoffer Lundholm
    4 kar med tanganyika och räkor...

    Kommentar

    • Luminax
      • July 2005
      • 378

      #3
      Saulosi har jag funderat lite över, men det jag tänkt på är att johanni och saulosi honorna är vääldigt lika. Så jag är rädd för att det kan bli korsning.
      Röd zebra har jag också tänkt på. Men den är lite väl vanlig Har ioförsej vanliga fiskar redan nu men hade tänkt mej nån som inte är riktigt så vanlig:P

      Ancitrus tycker jag om Men exemplaren man köper i affären är oftast ganska så små. Sist jag hade ancitrus så vart dom nästan ihjälbitna utav mina malawi.

      Tack för svaret
      Zoonen http://zoonen.com/minzoon.asp?oid=463562

      Kommentar

      • MantaC0re
        • July 2005
        • 512

        #4
        Vill du ha röd zebra köp såna som både hanne och hona är orange lite finare i mitt tycke iaf.
        Annars tycker jag att Crabo eller någon i Aulonocara arten är fina.
        Aulonocara ärjäkligt fina när dom färgar ut har en Jabobfreibergi grupp.
        Fast den bilden på art beskrivningen är inge vidare.

        Mvh Mattias
        If Today Was Perfect There Would Be No Need For Tomorrow

        Kommentar

        • Choffe
          • June 2005
          • 288

          #5
          Ursprungligen postat av MantaC0re
          Vill du ha röd zebra köp såna som både hanne och hona är orange lite finare i mitt tycke iaf.
          Annars tycker jag att Crabo eller någon i Aulonocara arten är fina.
          Aulonocara ärjäkligt fina när dom färgar ut har en Jabobfreibergi grupp.
          Fast den bilden på art beskrivningen är inge vidare.

          Mvh Mattias
          crabro kan jag värkligen rekomendera för dom är jättesjusiga (jag har 3st själv som är fullvuxna nu) den dominanta hannen blir jättecool när den färgar ut...den blir kolsvart och det menar jag också! så den kan jag värkligen rekomendera....är du intresserad så har jag en kompis som vill bli av med 2 honor och några fler hannar...(för dom är inte så vanliga i butik)

          i varje fall så hoppas jag det blir bra med dina firrar och LYCKA TILL!
          Christoffer Lundholm
          4 kar med tanganyika och räkor...

          Kommentar

          Arbetssätt...