Grävare

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Tascha
    • September 2002
    • 231

    Grävare

    En av mina Röda Zebra hanar gräver för fullt. Han flyttar en massa stenar under en dag och lägger upp enorma stenhögar intill rutorna.
    Hur gör ni?
    Flyttar man tillbaka stenen eller?
    Det ser ju inte vackert ut i akvariet när ett par kvadratcentimeter är helt utan sten och man ser glasbotten.
    Om man nu flyttar tillbaka stenen, stör man hanen mycket eller är han så dum att han inte fattar vad som hänt utan fortsätter att gräva?



    /Roger
    /Roger
  • Skorpan
    • January 2003
    • 68

    #2
    <BLOCKQUOTE id=quote><font size=1 face="Verdana, Arial, Helvetica" id=quote>citat:<hr height=1 noshade id=quote>
    En av mina Röda Zebra hanar gräver för fullt. Han flyttar en massa stenar under en dag och lägger upp enorma stenhögar intill rutorna.<hr height=1 noshade id=quote></BLOCKQUOTE id=quote></font id=quote><font face="Verdana, Arial, Helvetica" size=2 id=quote>

    Hej!
    Jag har oxå en röd Zebra hane som grävde mycket förut. (gör inte det längre) Men han grävde aldrig i så stora mängder.
    Har nu en Metraclima.E hanne som gräver ofantligt mycket och lägger sanden i stora grustag vid rutorna. Kan hålla med om att det inte ser allt för snyggt ut.. =)
    Jag brukar sticka ner en hand ibland och putta tillbaka en liten del av sanden men aldrig allt.
    Så jag tror inte att det blir några problem om du oxå gör det. Det enda som han kommer att göra är att börja om/fortsätta med att gräva sin grop.

    //Skorpan
    // Skorpan

    Kommentar

    • Pierre
      • November 2002
      • 279

      #3
      Hej!

      Hannen gräver en grop för att en hona sen ska komma och lägga sina rom där. Sen besprutar hannen rommen med sin mjölk. Därefter tar honan upp dom och ruvar dom i munnen.

      Tror det var så i den ordningen. Rätta mig nån om jag har fel.

      Mvh //Pierre
      Mvh// Pierre
      (check my profile)

      Kommentar

      Arbetssätt...