Sugen på

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Whizzer
    • May 2005
    • 498

    Sugen på

    Har blivit sugen på Malawi... vaknade imorse av en dröm jag hade om just Malawifiskar i ett underbart snyggt inrett akvarie.. böev inte ett dugg sugen på att skaffa ett sånt då!

    Alla dessa färgvarianter o så.. lockande

    Efter att ha suttit här nu o gått igenom tråd efter tråd så inser jag att det inte är lika lätt som med "sällskapsakvariet" som vi redan har.. Man får tänka lite steget längre om man säger så..

    Har varit sugen ett tag nu på att skaffa ytterligare ett akvarium, men det råder både platsbrist och pengabrist för mej.. Så alternativet är att skaffa ett av en mindre modell..

    Men vad skulle malawisarna säga om ett litet akvarium? Vore ju grym om jag bara tömde ut det stora akvariet bara för att jag fick en konstig dröm där jag helt plötsligt bara hade malawisar.. så kan man ju inte göra..

    Men ett i lite mindre modell kanske? o sen bara några stycken färgglada malawis kanske? skulle det kunna funka?

    drömmer vidare....
    Whizzer
    http://ninavarblane.blogspot.com
  • HazelCR

    #2
    Med rätt fiskval, så ska det kunna fungera med ett mindre akvarium. Förslagsvis Golden och Likomapärlan.
    Men för egen del tycker jag att de här snälla malawisarna blir lite tråkigt i längden. Till ett malawiakvarium hör revisstrider, flirtande , grävande m.m. Så mitt råd blir iaf attt invänta penningar och försöka få till en större plats , så att du kan köpa ett stort akvarium, helst rejält över 200 liter. //Gunnar

    Kommentar

    • Gimbo
      • January 2005
      • 2734

      #3
      Det var mig en bra dröm

      Tror nog att det är vanligt att man tror att det skulle vara mycket svårare att ha ciklider. Men, jag upplever det lika lätt som ett sällskapsakvarie. Om inte lättare. För ni har jag inga växter längre

      Jag måste också hålla med HazelCR. Det är helt klart värt att ha lite större Malawisar med mer attityd. Det blir mycket mer intressant.

      Kolla in begagnatmarknaden. Där dyker det upp bra saker till bra priser lite då och då. Det kan man tjäna en slant på.


      Lycka Till...!
      -Låt din hobby bli en besatthet. /Gimbo.

      Kommentar

      Arbetssätt...