vuxna mbunas med små?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Choffe
    • June 2005
    • 288

    vuxna mbunas med små?

    jag har ett gäng små mbunas som jag för några dar sen köpt till mitt 222liters kar. har två vuxna mbunas i ett 63liters men dom ska jag flytta över till 222l karet, men går det att göra det för att dom jag har i 222l är 4-5cm och dom jag har i 63l är kanske 12cm. skulle då dom små bli uppätna av dom stora, eller hur länge ska jag vänta tills det går att släppa i dom isf?
    Christoffer Lundholm
    4 kar med tanganyika och räkor...
  • HazelCR

    #2
    Ursprungligen postat av Choffe
    jag har ett gäng små mbunas som jag för några dar sen köpt till mitt 222liters kar. har två vuxna mbunas i ett 63liters men dom ska jag flytta över till 222l karet, men går det att göra det för att dom jag har i 222l är 4-5cm och dom jag har i 63l är kanske 12cm. skulle då dom små bli uppätna av dom stora, eller hur länge ska jag vänta tills det går att släppa i dom isf?

    Det borde gå bra, 4 cm storlek på småfisk brukar anges som gränsen för att det ska fungera med mbunas. Vilka arter gäller det?

    Kommentar

    • Choffe
      • June 2005
      • 288

      #3
      dom små:6st rödzebra, 3st saulosi och 2st Labidochromis Super Red Hongi.
      dom stora:3st Pseudotropheus crabro
      Christoffer Lundholm
      4 kar med tanganyika och räkor...

      Kommentar

      • Choffe
        • June 2005
        • 288

        #4
        hurså?
        Christoffer Lundholm
        4 kar med tanganyika och räkor...

        Kommentar

        • HazelCR

          #5
          De stora, kunde ju vara någon tuffare aggresivare art, då måste man kanske ta det lite försiktigare.
          Pseudotrofheus är ju ett tuffare släkte, men jag har ingen erfarenhet av just den P. som du har.
          Jag tror fortfarande att du kan släppa dem tillsammans. Men med Malawis vet man aldrig........ de kan bestämma sig för att bita ihjäl också, inte bara mumsa.

          Kommentar

          Arbetssätt...