Rädda Demasoni?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Dallert
    • October 2005
    • 5

    Rädda Demasoni?

    Hellu!

    Jag köpte mig 10st Demasonier till mitt nya malawikar.
    Hos min fiskhandlare var dom väldigt aktiva och framåt. Fast här hemma ligger dom och trycker vid lava stenarna.

    Nu har dom bott hemma hos mig i 2dagar ungefär och det är bara 4stycken som har färgat ut, dom andra är fortfarande bleka (Notera att även de utfärgade också gömmer sig)

    Är detta en blyg fisk som behöver några dagar på sig?

    Mvh: Patrik
  • lundis_
    • May 2005
    • 18

    #2
    Jag har iochförsej aldrig haft demasonier men när mina malawiciklider var nya gömde dom sej i några dagar tills dom kände sej hemma och då var dom lika framåt som i affären.

    Kommentar

    • HazelCR

      #3
      Ursprungligen postat av Dallert
      Hellu!

      Jag köpte mig 10st Demasonier till mitt nya malawikar.
      Hos min fiskhandlare var dom väldigt aktiva och framåt. Fast här hemma ligger dom och trycker vid lava stenarna.

      Nu har dom bott hemma hos mig i 2dagar ungefär och det är bara 4stycken som har färgat ut, dom andra är fortfarande bleka (Notera att även de utfärgade också gömmer sig)

      Är detta en blyg fisk som behöver några dagar på sig?

      Mvh: Patrik
      Jag tror också att du måste ha längre tålamod. En vecka kanske det tog för mina att bli lite mörkare samt och två hanar tog sig en fin färg.
      Ska man förvänta sig att alla får fin färg? Jag hoppas iaf på betydligt fler med fin färg än två av fjorton.

      Kommentar

      • Dallert
        • October 2005
        • 5

        #4
        Okay!
        Ja,l jag har inte hållt malawi förut, bara troffar och dom var ju på hugget efter en 15min i det nya karet ^_^

        Kommentar

        • Stefan 63
          • March 2005
          • 52

          #5
          Prova och ha karet släckt någon dag, de känner sig tryggare då.

          Kommentar

          • maanda
            • September 2004
            • 423

            #6
            Min erfarenhet av de flesta malawiciklider är att de är ganska skygga i början, faktiskt nästan de första veckorna, så du fåg nog ha lite tålamod.

            Kommentar

            Arbetssätt...