palett yngel

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • mikey_41
    • March 2005
    • 222

    palett yngel

    Nu har vi fått palett yngel c.a en vecka , är de nån som kan säga när man bör flytta dom
  • erikthur
    • March 2004
    • 9953

    #2
    Det beror väl på vad mer du har i akvariet.
    Faktiskt bör dom helst gå kvar tills föräldrarna släpper omvårdnaden.
    Borgar för bra yngelvård även för nästa generation.
    Det är ju för tidigt avlägsnade av ägg/yngel från skalarer som skylls på deras försämrade omvårdnad.
    Killies is a lifetime passion

    Kommentar

    • mikey_41
      • March 2005
      • 222

      #3
      Vi har 4st scalarer , 8st praktbotior , 40st kardinaler , 2st ancistrusar , 1st gibbi , 4st segelfens mollys ( 2st gula ) ( 2st svarta ) , 2st platys , 5st vanliga blackmollys i ett 540 L

      Kommentar

      • erikthur
        • March 2004
        • 9953

        #4
        Jag skulle i alla fall ha dom kvar i akvariet ett tag för att iakta deras naturliga beteenden. Men med sådana grannar så kanske det blir inte alltför många palettyngel växer upp till att bli vuxna.
        Varför inte sätta paletterna till lek i ett separat akvarium - ett bra förslag?
        Men jag måste erkänna att jag i ett tidigt stadium (1-2 veckor efter lek) sög upp en kull palettyngel som annars förmodligen skulle ha fallit offer för sina äldre syskon som deras mellansyskon redan gjort (finns beskrivit i tidigare trådar våren 2004)... Mot vissa protester från andra zoopetare
        Och det ledde till ett 70-tal vuxna paletter som annars skulle ha blivit middag!!!

        Så med andra ord - gör vad du själv vill...
        Killies is a lifetime passion

        Kommentar

        • mikey_41
          • March 2005
          • 222

          #5
          tack för tipset

          Kommentar

          Arbetssätt...