Hjälp, var finns snäckor????

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • mört
    • September 2004
    • 7

    Hjälp, var finns snäckor????

    Jag behöver snäckor till mina snäckskalslekare som jag köper nästa vecka men jag har ingen aning var de finns att få tag i. Jag har idag ring runt som en galning där jag bor (i Falun) och letat efter någon afär som säljer snäckor av rätt typ. Men ingen tycks veta var det finns. Är det någon har som har tipps på var i Falun eller i centrala Stockholm det finns snäckor att köpa.

    // Jonatan
  • sockerconny
    • October 2004
    • 2349

    #2
    De finns i stort sett vilken matvaruaffär som helst. Dom ligger i 12-pack i små runda aluminiumformar i frysdisken. Det ligger dessutom delikata sniglar med vitlökssmör i själva snäckorna! (Mmmmmm.....) Ät upp sniglarna, koka ev. snäckskalen och pytsa i dom i karet!!
    KLART!! (Dessutom har du fått mat i magen!! Nytta + nöje!!)

    Kommentar

    • dreas
      • August 2005
      • 264

      #3
      Eller, gör som jag gör... låt din sambo äta upp dem, då gärna 42st på en gång för det var vad jag sa åt henne... Jag prövade en st och höll på att kräkas..!!

      Tack för mig!

      Kommentar

      • Salladen
        • August 2005
        • 267

        #4
        du kan gå ner till någon pizzeria tex di spagnia om den nu finns där du bor jag vet ej ? där brukar man kunna få en bunt snäckskal för dom slänger dom ändå.

        Kommentar

        • sacha
          • May 2005
          • 1016

          #5
          Ja köpte mej ett 12snäckors kit på mataffären..får väl se ifall ja ska våga testa att äta de där vitlöksgojset.. Annars gröper ja ur "maten" å har iaf 12st snäckor..kostade 50kr...på zoobutiken fick han hem 3st..å ville ha 24kr/st..
          Tjopp...

          Kommentar

          • Raven
            • February 2005
            • 15385

            #6
            Ursprungligen postat av sacha
            Annars gröper ja ur "maten" å har iaf 12st snäckor..
            va kasta mat
            skylle nog va mer benägen att spy själv bara av å tänka på å äta dom

            men det finns vissa ställen ute i naturen de finns snäckor å hitta.
            för en 5 år sen slog ja gräs med motorlie ute vid hinsholmen i göteborg och där fanns det 5-25st svarta sniglar runt 1dm långa och 5-25st snäckor en del större än golfbollar per kvadratmeter.
            snäckorna ifråga va just såna man äter.

            fyfan säger bara om de jobbet tog ju 2timmar å få benen rena när man kom hem.
            körde man utan shorts så skar snäckskalen upp benen på en,
            LänkGalleri (reviderad 21-05-06)
            Faktatråd Om AkvarieVatten
            Växtakvaristernas Paradis

            Kommentar

            • Nicke Lilltroll
              • February 2004
              • 730

              #7
              Det finns faktiskt tomma skal att köpa i t ex delikatessbutiker eller välsorterade varuhus. D används om man själv vill göra fyllningen etc. Jag kommer inte ihåg märket och inte priset heller men det är i alla fall inte så kladdigt att hålla på med jämfört med de där frysta sakerna.....
              720 liter Sällskap (Skalarer, Kongotetra, Svärdbärare, Corydoras, Ancistrus mm)
              54 liter Paletter

              http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=156977

              Kommentar

              • brams
                • June 2003
                • 891

                #8
                det brukar finnas i små påsar i heminredningsbutiker... ni vet sånna där naturella beiga affärer =)
                Har faktiskt sett dom i flertal konsumbutiker,.... i lådan med grejjer som kostar 10:-
                C.Brams

                Check out:
                brAmsAquascapers of SwedenSkolakvariet 2016

                Kommentar

                • sacha
                  • May 2005
                  • 1016

                  #9
                  Ja sejer bara... FYFAN...jag brukar ju smaka på de mesta eftersom jag gått resturangskola å gillar mat.. Men de här med sniglar i nån vitlök..nätack!! svarta små klumpar som låg där i

                  Kokar skalen just nu
                  Tjopp...

                  Kommentar

                  • sockerconny
                    • October 2004
                    • 2349

                    #10
                    Jag säger som jag brukar säga till mina barn:
                    Man måste smaka innan man kan säga att nåt är äckligt!!

                    Nämnas bör att min dotter smakade, tittade på mig, tittade på sin mamma, och ungefär 1 sekund efter att min son muttrat nåt i stil med: ".....det här var JÄTTEÄCKLIGT......det smakar för mycket grönt.... " , säger hon stolt: "Synd att jag är så mätt, för jag tycker då att det var JÄTTEGOTT!!! (Sagt efter att ha tuggat på en snigel i ett par minuter )

                    Kommentar

                    • Raven
                      • February 2005
                      • 15385

                      #11
                      Ursprungligen postat av sockerconny
                      Jag säger som jag brukar säga till mina barn:
                      Man måste smaka innan man kan säga att nåt är äckligt!!
                      jo de stämmer ju är betydligt mycke mer för att smaka innan ja bestämmer mej för om det smakar gott eller inte jämfört med hur jag var när jag var liten men sniglar nä de tänker ja inte ens försöka smaka på.
                      räcker med att ja tvättat bort ett par tusen från benen

                      Nämnas bör att min dotter smakade, tittade på mig, tittade på sin mamma, och ungefär 1 sekund efter att min son muttrat nåt i stil med: ".....det här var JÄTTEÄCKLIGT......det smakar för mycket grönt.... " , säger hon stolt: "Synd att jag är så mätt, för jag tycker då att det var JÄTTEGOTT!!! (Sagt efter att ha tuggat på en snigel i ett par minuter )
                      haha jo ungar kan va bra härliga ibland
                      LänkGalleri (reviderad 21-05-06)
                      Faktatråd Om AkvarieVatten
                      Växtakvaristernas Paradis

                      Kommentar

                      Arbetssätt...