Någon kunnig?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • imported_n/a
    • December 2002
    • 54

    Någon kunnig?

    Hejsan!
    Nu har min palettciklid fått rom och det är första gången jag får rom av dom. så j ag vet ingen ting om dom. Så om det finns nån där ute som vet är det ju bara skriva. vet ni tex hur många dar eller timmar, tar det för palettciklidernas rom att bli färdiga yngel?
    Nu har jag dom i en liten guldfisk skål så ingen annan fisk ska mumsa i sig rommen. Jag tror dom é munruvare men jag vet inte. Hur länge ska jag ha föräldrarna tillsammmans med ynglena, när dom kläkts. Med kalla hälsningar Martin
  • diverman
    • December 2002
    • 211

    #2
    palettciklid är väldigt duktiga föräldrar. Dom försvarar sina yngel mot alla andrafiskar. Vad jag vet så ska föräldraparet få vara kvar tillsammans med sina yngel. Jag har haft kvar mina palettciklid i det stora akvriet när dom haft yngel. Vist får resterande fiskar finna sig i att bli iväg jagde och hålla sig på sin sida av akvariet, men så är det väll delvis i naturen med.


    Mvh

    Pontus

    Kommentar

    • diverman
      • December 2002
      • 211

      #3
      palettciklid är väldigt duktiga föräldrar. Dom försvarar sina yngel mot alla andrafiskar. Vad jag vet så ska föräldraparet få vara kvar tillsammans med sina yngel. Jag har haft kvar mina palettciklid i det stora akvriet när dom haft yngel. Vist får resterande fiskar finna sig i att bli iväg jagde och hålla sig på sin sida av akvariet, men så är det väll delvis i naturen med.


      Mvh

      Pontus

      Kommentar

      • imported_n/a
        • December 2002
        • 54

        #4
        Tack för svaret........ Men vet du hur lång tid det tar för rommen att kläcka.
        Ha det bra

        Kommentar

        • imported_n/a
          • December 2002
          • 54

          #5
          Tack för svaret........ Men vet du hur lång tid det tar för rommen att kläcka.
          Ha det bra

          Kommentar

          • plastic
            • December 2002
            • 102

            #6
            det tar inte så lång tid...har fått 5-6 kullar me yngel tidigare när jag hade palletter....dem är väldigt tjusiga att titta på när dem vårdar yngel...mina scalarer fick sig en j**la omgång rent ut sagt...
            blev 30-50 yngel på den allra största kullen

            hoppas du får kul me ynglena =)

            Calle
            MVH

            Calle
            kika in på
            http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=80152

            Kommentar

            • plastic
              • December 2002
              • 102

              #7
              det tar inte så lång tid...har fått 5-6 kullar me yngel tidigare när jag hade palletter....dem är väldigt tjusiga att titta på när dem vårdar yngel...mina scalarer fick sig en j**la omgång rent ut sagt...
              blev 30-50 yngel på den allra största kullen

              hoppas du får kul me ynglena =)

              Calle
              MVH

              Calle
              kika in på
              http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=80152

              Kommentar

              Arbetssätt...