Yngel -> Palettciklid

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • trachinus
    • July 2005
    • 14

    Yngel -> Palettciklid

    Hej!

    Jag har upptäckt att under/bakom en snäcka jag har så rör det sig små små vita yngel. Honan är där inne mesta tiden medans hanen är utanför och vaktar. Detta är mitt första akvarium och har aldrig hanterat yngel tidigare. Vad skall jag göra? Klarar de sig själva? Skall jag ta över dem i ett annat "kar"? Äter de andra fiskarna upp dom?

    Tacksam för svar.

    ***man är ju rädd om de små liven***

    ¤130l. 2st palettciklider, 2st marmorgurami, 7st cardinaltetra, 1st dvärggurami, 2st dvärgciklid¤
  • neon_kimpan
    • August 2005
    • 1733

    #2
    vad jag vet, så har palettciklider god ynelvårdnad så du kan dog ha kvar dom i samma kar (rätta mig om jag har fel) ...mata kan du väll göra med artemia eller micromask, de funkar iaf till många andra arter !!
    MSN: Kim_s@pc.nu Adda gärna.

    Kommentar

    • Mayweed
      • November 2004
      • 73

      #3
      Mina paletter är på sin fjärde kull (första som överlever utan att bli middag till de andra), och än har jag aldrig matat dom med något särskilt de första veckorna; de verkar klara sig bra på det som finns i akvariet. Nu när de börjar bli aningen större, ca 1 cm så brukar jag slänga ned lite torrfoder som de sakta äter lite på.

      // May
      180L blandad fisk som sällan syns
      110L kulfisk med vänner
      54L snäckskalslekare (L. Stappersi)
      20L med dvärgkulfisk samt
      12L växter med sniglar och lite endlersyngel

      Kommentar

      • alcar
        • April 2005
        • 1398

        #4
        mina har fått 4 kullar men alla har blivit mat nyu är dom i ett eget akvarie jag hoppas att några överlever
        mvh alexander
        min zoon: http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=516459

        Kommentar

        Arbetssätt...