Röd zebra (malawi)

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • GladFisk
    • July 2005
    • 83

Röd zebra (malawi)

Hej

Jag har 9st röd zebror i mit 528l kar som jag fick med till karet men jag vill ha stora ciklider och då funkare inte med röd zebrorna, så jag vet inte vad jag ska göra av dom, desutom tycker jag dom är väldigt vackra så då tänkte jag att jag kunde ha dom i mit 65l kar. Men det kanske är dumt för det är för litet eller går det? då tänkte jag ha endast dom 9st och inga andra fiskar men det kanske ändå är aldeles för litet och jag blir tvungen att ge bort eller säja dom.

snabba svar uppskattas.

//Jonas
  • elinor
    • February 2003
    • 1323

Ge bort eller byt in Rödzebrorna i en zoobutik...Du kan inte ha dom i ett 60-liters akvarium men det har du ju själv förmodligen redan konstaterat.
    Varje gång jag hör ordet SPORTA måste jag tvätta munnen med choklad

Kommentar

• Danne_K
      • February 2005
      • 1034

nog så litet man brukar väll rek minst 250l.. hur stora är dom nu? när dom är full vuxna kan dom ju bli runt 15cm...

Kommentar

• GladFisk
        • July 2005
        • 83

Kanske kan ha dom i mit 200l kar ett tag men till vintern ska guldfiskarna i det och då funkare inte att ha kvar malawi. Anarch ger jag bort eller säljer jag dom.

Kommentar

• Danne_K
          • February 2005
          • 1034

jo de kan säkert funka särskilt om dom nu inte är fullvuxna. Men om du nu har kvar dom fram till dess kommer du säkert ha svårt att vilja göra dig av me dom

Kommentar

Arbetssätt...