Altolamprologus compressiceps & Calvus sammen med annen fisk?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Hanzo
    • January 2003
    • 206

    Altolamprologus compressiceps & Calvus sammen med annen fisk?

    Hei!

    Jeg er usikker på hvordan det fungerer å ha disse (en av dem) sammen med andre tanganyika fisk. Det er jo rovfisk, og siden litt av gleden med tanganyika er å se generasjonene vokse opp nedi der, er jeg usikker på om de gjøre seg sammen med andre fisk. Karet mitt er et 450 liters kar, og inneholder kun et par Julidochromis marlieri så langt. Skal på sikt ha noen C. Leptosoma, N. Brevis eller annen sneglehus cicklide. samt N. Leleupi, N. Pulcer eller noe slikt. Vil Calvusen utgjøre en stor trussel mot yngel oppi her, eller skal det være en god sjangs for å avle opp noen fisk selv om jeg har et par eller to med Calvus?
  • Kjell Fohrman
    Administrator

    • December 2001
    • 48148

    #2
    Altolamprologusarna är extrema rovfiskar och om du vill att någorlunda acceptabelt med de yngel som produceras i ett akvarium skall klara sig så bör man nog flytta på ynglen.

    Men visst är dessa fiskar vackra och trevliga.
    Akvaristiska hälsningar
    Kjell
    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

    Kommentar

    • cgr
      • March 2005
      • 296

      #3
      jag har a.calvus med jullar och l.stappersi. + 1 leulupi. går mkt bra
      Aktiva akvarium:
      180L Juwel Rio,
      Invånare; Fjärilsciklider "Electric-Blue", Corydoras Sterbai, Otocinclus, Golden Nugget, Kardinaltetror, Rödmunstetra

      Kommentar

      • Kjell Fohrman
        Administrator

        • December 2001
        • 48148

        #4
        Ursprungligen postat av cgr
        jag har a.calvus med jullar och l.stappersi. + 1 leulupi. går mkt bra
        Klarar sig verkligen julle och stappersiyngeln? Fan trot
        Akvaristiska hälsningar
        Kjell
        Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
        Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

        Kommentar

        Arbetssätt...