nu jäklar...

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • malawi´n
    • August 2003
    • 1643

    nu jäklar...

    ...ska akvariumhobbyn tas upp igen!

    intresset har legat nere under vintern/våren, har mest pysslat lite med växter och amfibier, men...

    såg nu till min enorma glädje att mina rödzebror äntligen har fått yngel! Har haft olika rödzebror ett långt tag, men nu har jag en stor, vit, dominant hane som lekte med en hona för ngn vecka sedan.

    förstod först inte att det var fråga om ägg, eftersom jag inte såg några ägg, även fast jag misstänkte något eftersom den friska honan inte ville äta.

    nu har jag i alla fall ett yngel som redan ser ut att vara ngn vecka gammal (upptäckte honom idag). han gömmer sig i en liten springa och ser klipsk ut! Troligtvis den enda överlevande...

    NU till frågan: när det bara gäller ett yngel, är det bäst att låta honom vara och mata honom där, eller ta upp honom. (han har ju trots allt vuxit och fått mat på något sett)
    Björn Forsberg
  • elinor
    • February 2003
    • 1323

    #2
    Frågan är vad du vill göra med ynglet? :-) Känner du att det känns viktigt för dig att "rädda" det genom att plocka ut stenar osv i akvariet? *ler*

    Jag skulle låta det vara..kanske lägga i lite mer sten så att det kan gömma sig.. Nu vet ju jag iof inte hur det ser ut i ditt kar men du kan säkert komma på lite metoder som gör att ynglet har större chanser för överlevnad.

    Alltid kul med yngel!! Har själv ett 40-tal LethrinopsIntermedius och ett 20-tal Blå Neon som jag nu håller på att dra upp. Snäcklekarna har fått ett gäng men dom får vara kvar i akvariet, har ingen mer plats för yngel..
    Varje gång jag hör ordet SPORTA måste jag tvätta munnen med choklad

    Kommentar

    Arbetssätt...