Labeotropheus trewavasae, Thumbi West

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • HazelCR

    Labeotropheus trewavasae, Thumbi West

    Jag har nyligen fått lite yngel av tre honor. En del yngel är orange/gula och en del är mörka. (Jag har både blåa hanar och OB. Den dominerande hanen är en OB.)
    Är de orange/gula honor och de mörka hanar?
  • Kjell Fohrman
    Administrator

    • December 2001
    • 48148

    #2
    Nu är det väl helt omöjligt att vara säker på vilken färg som honorna resp. hanarna får eftersom det är väldigt många år sedan som det kom in vildfångade exemplar av Thumbi West-varianten. Så sannolikheten är extremt stor att den är uppblandad med andra populationer.
    Det sannolika är väl dock att de mörka är hanar och de ljusa honor - eventuellt kan väl någon av de ljusa vara en OB-hane.
    Akvaristiska hälsningar
    Kjell
    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

    Kommentar

    • HazelCR

      #3
      Thumbi West, kom med av bara farten, när jag klippte och klistrade från zoopets artbeskrivningar. Mina är definitivt inte VF. De är odlade av en skola i närheten av Uppsala, (Tierp?). Det är elever som har Malawiciklider som sina skötebarn, har det berättats för mig. Jag köpte 5+5, dvs 5 oranga och 5 mörka, men jag hade svårt att hänga med i färgförändringarna. Min ovana, men kanske också beroende av att jag köpte ett flertal av andra arter samtidigt.

      Kommentar

      Arbetssätt...