Rödzebra honor som slåss!?...

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Tricella
    • October 2002
    • 1052

    Rödzebra honor som slåss!?...

    Jag undrar om det är vanligt att Röd Zebra honor slåss med varandra? Jag har i och för sig för lite av denna Malawiciklid men planerar att skaffa fler.

    Två honor ryker ihop titt som tätt och den blåa hanen ser ut att bara iaktta dessa brudars huggande. När det blir för allvarligt så ser det ut som om hanen bara coolt kliver emellan och visar vart skåpet skall stå...*s* Han slåss inte utan simmar bara in och bryter deras synfält så de tappar ögonkontakten med varandra. Ganska underligt, men kul att se!

    (Jag trodde honorna inte hade problem med varandra utan att det är hanarna som slåss och jäklas)


    KSL
  • Tropfrog
    • October 2002
    • 8078

    #2
    Hej
    Låter som ett ovanligt beteénde. Allmänt så blir de flesta malavisar lugnare ju fler av samma art du har.
    MVH
    Magnus

    min zoon

    Kommentar

    • Kjell Fohrman
      Administrator

      • December 2001
      • 48148

      #3
      Hej,
      Visst kan honor också slåss med varandra men mycket beror ju på hur många du har av den arten, hur många andra fiskar du har i akvariet, hur stort akvariet är, hur många gömställen det finns etc.
      Akvaristiska hälsningar
      Kjell

      Akvaristiska hälsningar
      Kjell
      Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
      Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

      Kommentar

      Arbetssätt...