Pseudotropheus demasoni

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Danne_K
    • February 2005
    • 1034

    Pseudotropheus demasoni

    funderar på att kanske köpa 10 Pseudotropheus demasoni och ha dom med mina prinsessor och rödazebror tror ni de går bra eller tror ni att dom kommer att åka på storstryk

    540l
    7 prinsessor
    8 rödazebror (2hanar 6honor)

    ev snart ca 10 demasoni
  • knorrhane
    • October 2003
    • 89

    #2
    Ursprungligen postat av Danne_K
    funderar på att kanske köpa 10 Pseudotropheus demasoni och ha dom med mina prinsessor och rödazebror tror ni de går bra eller tror ni att dom kommer att åka på storstryk

    540l
    7 prinsessor
    8 rödazebror (2hanar 6honor)

    ev snart ca 10 demasoni

    Med rödzebrorna kommer det säkert funka kanon.
    Men prinsessorna går nog dessvärre inte lika bra.
    Men varför har du rödzebror från malwisjön och prinsessor från tangngika sjön tillsammans? De passar egentligen inte ihopp.
    Mvh:Richard

    Kommentar

    • Danne_K
      • February 2005
      • 1034

      #3
      dom går bra ihop prinsessorn försvarar en grotta där dom har yngel annars är dom snälla zebrorna hade de lite tungt från början när dom var små ca 3cm men nu är de inga som helst problem. varför inte ha dom ihop? ja skulle gärna ha ett akvarium med tanganyika å ett malawi men har inte plats med nå fler har redan ett 530 ett 540 å ett 210 å så yngel karantän å nå reserv i våran två... så varför inte ha tanganykia me malawi när dom går bra ihop?

      Kommentar

      • Danne_K
        • February 2005
        • 1034

        #4
        glömde ta med sköldpaddornas två kar men ja tror du fattar att de är kanske redan nog så mycke redan nu... tjejen skulle nog inte gilla om ja kom me ett till...

        Kommentar

        • knorrhane
          • October 2003
          • 89

          #5
          Jo jag kan förstå att tjejen tycker det är lite mycket akvarium.
          Men du har inte funderar på att ta ditt karantän/yngelakvarium och ha dina princessor i det? kanske skaffa ett litet mindre akvarium som yngelakvarium istället.
          Det är ju en idé.
          Demansoni är ganska ettriga av sig så annars kan det någ bli mycket bråk mellan dem och princessorna.

          Kommentar

          • Danne_K
            • February 2005
            • 1034

            #6
            nja dom är nog för små karantän akvariett är på 70l å yngel på ca 50 så dom är för små för dom men känns lite onödigt att ta bort dom från 540l som dom är i nu när de funkar så bra som de gör... de som ja är lite orolig för är att Demansoni inte fattar att dom inte får va i grottan där prinsessorna har yngel och att dom får stryk på grund av de men om dom fattar att dom inte ska va där tror ja inte att de ska va nå problem... har haft två Segelfenspleco som inte fattade att dom inte fick vara där utan for dit gång på gång slutade illa... men de är bara dom å blå fjärilsciklider som dom inte har gått att ha tillsamans med bolovianska fjärilar funkade också bra.. guramisar gick bra kardinaler gick å bra palettciklider gick väll ganska bra förutom att dom är nå ena jävlar på att slakta yngel från prinsessorna även när pansarmalar gick bra...

            Kommentar

            • Danne_K
              • February 2005
              • 1034

              #7
              ingen som har lite erfarenhet av Demansoni som dom vill dela med sig?

              Kommentar

              • PsyM
                • April 2004
                • 283

                #8
                Demasoni och Rödzebra har funkat väldigt bra för mig! Demasonin blir inte lika stor men deras aggresivitet är desstu starkare, så det har blivit ett bra samspel mellan dessa två arter.
                För tillfället går mina demasoni med socolofi och även det funkar perfekt.

                Vad gäller prinsessor så vet jag inte om det funkar eller ej..
                Min Zoon
                Mitt 900 liters

                Kommentar

                • Danne_K
                  • February 2005
                  • 1034

                  #9
                  okej de låter ju ganska bra tror de ska gå bra med prinsessorna om dom bara fattar att hålla sig borta från den grotta som dom har yngel...

                  Kommentar

                  • knorrhane
                    • October 2003
                    • 89

                    #10
                    Det är ganska svårt att se könsskillnad på demansoni.
                    Så om du har otur kan du får ett gäng galna tonårskillar.
                    Förmodligen några tjejer också.
                    De förstår säkert att de inte får gå in i princessornas grotta så länge det finns gott om andra grottor. Så se till att ha väldigt mycket grottor så alla kan få varsin. Så ska du se att allt nog fungerar.

                    Kommentar

                    • Danne_K
                      • February 2005
                      • 1034

                      #11
                      okej jodå ja har mycke grottor har läst de där om att de är svårt att se könsskillnad de är därför ja skaffar så många annars hade jag nog skaffat 1 hane å kanske 3 honor...

                      Kommentar

                      • Danne_K
                        • February 2005
                        • 1034

                        #12
                        ja tackar för alla svar tror att de kanske blir till å beställa några imorgon men de kommer ta över två veckor å få dom jaja så är de å bo här uppe i norrbotten...

                        Kommentar

                        Arbetssätt...