Full längd

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Jimk
    • March 2005
    • 332

    Full längd

    Om en fisk enligt beskrivningen ska bli cirka 12 cm.
    Hur lång tid tar det innan man når dit om fisken är 6 cm nu.

    Kanske en omöjlig fråga att svara på. Jag har ingen aning om det tar 1 eller 5 år. Tacksam om nån kan ge en fingervisning.
    //Jimk

    Lite bilder
  • Kjell Fohrman
    Administrator

    • December 2001
    • 48148

    #2
    Det är omöjligt att svara på. I naturen växer de ju hela sitt liv och är med andra ord fullvuxna strax före sin död.
    I akvarium växer de oftast betydligt snabbare pga för mycket och för kraftig mat, men hur snabbt de blir fullvuxna beror på mängder av saker som vilken art det rör sig om, hur ofta man byter vatten, storlek på akvariet, vilka andra arter den går ihop med och självklart hur mycket man matar och hur ofta.
    Akvaristiska hälsningar
    Kjell
    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

    Kommentar

    • Paula&Jimmy
      • April 2005
      • 397

      #3
      Jag tror på Kjell, men ska ändå berätta att jag köpte två venustus för ca 2 månader sedan och har redan märkt att dom har vuxit, från pyttesmå (3-4 cm) till lite större (4-5cm).
      Min pleco som jag köpte i oktober har vuxit säkert 4-5 cm.. Däremot har min Bright Blue inte vuxit avsevärt på längden.. dock har han blåst upp sig lite mer (alfahanne)

      Proffsiga amatörer (...?)


      Paulas zoon

      Kommentar

      • Jimk
        • March 2005
        • 332

        #4
        Jag har 4 Venustus som växt så det knakat i siliconet.
        Mina LL Hongi Red har däremot inte växt 1 mm.
        //Jimk

        Lite bilder

        Kommentar

        Arbetssätt...