tuffa golden, fega rödzebror

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Wracker1
    • February 2005
    • 69

    tuffa golden, fega rödzebror

    enligt zpet's artbeskrivningar så är golden fredligare än rödzebror. planterade just ner 3rödzebror i mitt kar och dem har redan åkt på spö. golden gruppen jag har är på dem hela tiden. kanske för att dem är nya men dem verkar inte så försvarsvilliga utan går hellre åt sidan. så det där om att rödzebror behöver större yta som de flesta förespråkar säger jag emot om det inte gäller fullvuxna.
  • KE
    • November 2004
    • 356

    #2
    Nya fiskar kan få problem i början, hur många golden har du förövrigt i karet?
    Zoonen
    Akvarietorka för tillfället...

    Kommentar

    • Wracker1
      • February 2005
      • 69

      #3
      jo det är jag fullt medveten om. jag har 4golden. 1*3

      Kommentar

      • Danne_K
        • February 2005
        • 1034

        #4
        de där kan svänga fort nya fiskar brukar nästan alltid vara på defensiven men de kan svänga väldigt fort... men de är ju bra att du har i dom fiskar som normalt är lite mindre tuffa först så dom hinner hitta gömställen osv... tog nästan en vecka för mina rödazebror att vänja sig vid att man kom nära akvarie men nu blir dom glada när man kommer maaat

        Kommentar

        • Wracker1
          • February 2005
          • 69

          #5
          dem verkar inte så glupska. men det kommer väl

          Kommentar

          • Danne_K
            • February 2005
            • 1034

            #6
            jo ja skulle tro de hur länge har du haft fom? ibland kan de ta några dagar om du har ny fått dom skulle ja inte vara så orolig om ja vore du.. men du kan ju kolla lite extra på dom så dom inte är sjuka. tror inte att dom är de är ganska vanligt att dom är lite rädda från början å äter lite dåligt men de kommer

            Kommentar

            • Wracker1
              • February 2005
              • 69

              #7
              Ursprungligen postat av Danne_K
              jo ja skulle tro de hur länge har du haft fom? ibland kan de ta några dagar om du har ny fått dom skulle ja inte vara så orolig om ja vore du.. men du kan ju kolla lite extra på dom så dom inte är sjuka. tror inte att dom är de är ganska vanligt att dom är lite rädda från början å äter lite dåligt men de kommer

              dem äter bra men får fortfarande stryk. rätt skönt att dem inte är så kaxiga och revirhävdande
              könen är svåra att se på dem, men ska försöka få tag i en vildfångad blå hanne såsmåningom har du några tipps så hör gärna av dig

              Kommentar

              • Danne_K
                • February 2005
                • 1034

                #8
                är dina zebror full vuxna? de är inte mina som ja har hos mina prinsessor å dom får nog så mycke stryk hoppas att de ska bli bätre när dom får växa till sig lite för dom har de ganska tungt just nu

                Kommentar

                • BjörnEkholmEriksson
                  • April 2005
                  • 15

                  #9
                  Hur stort är akvariumet? kanske dom känner sej lite otrygga i så liten grupp?.
                  eller har jag fel?

                  Kommentar

                  • Danne_K
                    • February 2005
                    • 1034

                    #10
                    de är ett akvarium på 540l å dom är 8st men de har blivit betyderligt lugnare sen ja gjorde om i akvariett igen... jätte nöjd fördom senaste 2veckorna har de gått hur bra som helst lyckades få prinsessorna att ändra sina revir lite och allt blev hur bra som helst.. förut hade ja så ett jätte stort samanhängande "stenhög" men har delat upp nu med växter stockar osv men vart nästan nog så lugnt nu... funderar på att skaffa några Demasoni nu när prinsessorna håller sig till en grotta men han som ja brukar köpa fiskar av kunde bara få tag på vf... å de blir ganska dyrt när man ska ha några (8-10) hade ja tänk...

                    Kommentar

                    • BjörnEkholmEriksson
                      • April 2005
                      • 15

                      #11
                      Ursprungligen postat av Danne_K
                      ... jätte nöjd fördom senaste 2veckorna har de gått hur bra som helst lyckades få prinsessorna att ändra sina revir lite och allt blev hur bra som helst.
                      .. (Det där med "fördom" lät lite konstigt..hehe... )..ok..könt att det har blivit bättre då..lycka till i framtiden..

                      Kommentar

                      Arbetssätt...