Rädda malawi.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Simon B
    • January 2005
    • 395

    Rädda malawi.

    Hej.Mina malawi är av någon anledning livrädda för saker utanför akvariet. Det hela började när jag köpte till 4st ps.demasoni.Innan dess var alla mkt modigare.
    Vad ska jag göra för att de inte skall vara så rädda?

    Tack för svar!
    Mina akvarier:

    180l Sällskap
    112l SA biotop
  • Wracker1
    • February 2005
    • 69

    #2
    vad har du för övriga invånare ? demasoni är ju rätt revirhävdande och dominanta.
    vad menar du med rädda för saker utanför akvariet ? att dem gömmer sig när du går förbi osv ? hur stort är ditt kar ?

    Kommentar

    • Paula81
      • March 2005
      • 59

      #3
      Mina malawi är rädda när man rör sig vid akvariet när solen står på. Då har jag solen i ryggen och dom ser mig bara som en stor skugga, kan detta påverka?
      Annars är dom inte rädda.
      Kan det vara att dom nya fiskarna blir rädda och gömmer sig och att dom andra bara hänger på av farten, det är ju så det brukar vara.. en sticker och dom andra hänger på utan att kanske ens veta varför. Stimfisk.

      Vänj dom vid att sitta mycket vid karet, kommer dom fram om du är där?

      Kommentar

      • Paniktandborste
        • March 2005
        • 330

        #4
        jag har lärt mig att man ska undvika att ha akvariumet i solen men det kanske inte har något med dina fiskars beteende att göra
        Aka Pixel eller Bildpunkt

        Kommentar

        • Danne_K
          • February 2005
          • 1034

          #5
          de är väll främst för att det blir en j*vla massa alger som man inte har dom i solen men kan även tänka mig att tempen kan höjas lite men tror att de är marginelt... ja tror att dom vänjer sig med tiden... jag tror att de helt klart har att göra med att fiskarna ser dig som en skugga dom vet inte vad som kommer dom ser troligt vis bara nå stort som sveper förbi så då skyndar dom undan men ja tror att dom vänjer sig med tiden om dom inte har varit rädda förut så borde de inte vara några problem...

          Kommentar

          • Simon B
            • January 2005
            • 395

            #6
            Det låter helt klart som att det är ljuset och skuggor då.Fönstret är på norr sidan tror jag så det blir nog mest kvällssol (har förmodligen fel ).

            Att demasonin ska vara revirhävdande har jag inte lagt märke till.Det är dom som är de fegaste.Är inte heller särskilt livliga.Men det är nog olika från fisk till fisk.

            Tack för svar!
            Mina akvarier:

            180l Sällskap
            112l SA biotop

            Kommentar

            Arbetssätt...