Utökning eller bara påfyllnad?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Tricella
    • October 2002
    • 1052

    Utökning eller bara påfyllnad?

    Jag är sugen på att utöka antal arter i mitt 375L Malawi-kar, men vill först få lite goa råd från någon här.

    Jag har nu dessa arter: Labidochromis Caeruleus 2+4
    Melanochromis Cyaneorhabdos (Maingano) 2+2
    Aulonocara Stuartgranti "Maulana" 1+2
    Metriaclima Estherae 1+2

    Jag skulle vilja utöka antal arter med en till två nya. De jag funderar på är Labidochromis sp. Hongi och/eller Cynotilapia Afra "Cobwe".

    Jag kommer att tillföra mer på de befintliga arterna Cyaneorhabdos och Estherae, men undrar om jag även kan tillföra någon av ovanstående arter också. Kanske har någon ett tips om annan spännande art som kan gå ihop med dessa?

    Kan jag ha 30st fiskar i mitt akvarium eller är det mest klokt att hålla sig omkring 20st?

    Jag har även 9st Labeotropheus Trewavasae gåendes i annat akvarium, men dessa har jag inte tänkt skall gå tillsammans med de andra arterna.

    KSL
  • Kjell Fohrman
    Administrator

    • December 2001
    • 48148

    #2
    Hej,
    Det kan ofta vara svårt att tillföra nya fiskar av de arter som går tidigare i akvariet, då är det i regel bättre att tillföra helt nya arter.
    Det borde funka med 30 mbunas i ditt akvarium. De nya fiskarna bör skilja sig ganska rejält mot de andra så Cobwe-afran borde funka och varför inte trewavasaen.
    Akvaristiska hälsningar
    Kjell

    Akvaristiska hälsningar
    Kjell
    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

    Kommentar

    Arbetssätt...