Julidichromis :o

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Otto__
    • December 2004
    • 3

    Julidichromis :o

    Hej, Jag kör med 5 st Julidichromis regani kipilli i mitt 220 L Kar. Själv tycker jag dom är lite halvtråkiga och skulle vilja ha någon mer fisk. Någon som vet någon annan tanganyaika man kan mix med dessa? Som fungerar bra, jag har som sagt 220L Tanganyaika kar. Tacksam för mycket svar!
    Otto^
    Yes, I'am god. Please Visit me and my channel - #Otto^ @ Qnet
  • Tropfrog
    • October 2002
    • 8078

    #2
    Några snäcklekare eller några sandciklider?
    Annars finns det ju en del andra rockhuggers som skulle fungera om du har mycket revir, kanske apelsinciklid?
    MVH
    Magnus
    min zoon

    Kommentar

    • PatrikMalmo

      #3
      Några tuffa snäckskalslekare hade jag provat med. En fördel (som jag ser det) är att försöka hitta fisk som inte konkurrerar om samma utrymme (grottor och hålor) som Jullarna har ockuperat. En del av karet kan vara mycket grottor och en del kan vara mycket snäckor. Gränsen där emellan torde bli ett intressant område...

      En eller två petricola (malar) kanske också piggar upp akvariet.

      Karet är lite för litet för Cyprichromisar, annars är de ett bra komplement till Jullarna. Kanske någon annan firre som går i ytan, men då får man nog leta utanför Tanganyika.

      Kommentar

      • psychogrrl
        • January 2002
        • 26

        #4
        Jag har Altolamprologus calvus och Lamprologus multifasciatus tillsammans med mina jullar. Calvusarna är riktigt snygga och håller sig i tuffhetsgrad mot jullarna. Multisarna simmar bara in i sina snäckor snabbt som attan om jullarna får för sig något.

        Mitt kar är på 160-170 liter och det funkar bra än så länge. Kort finns på min zoon.
        /Karin
        http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=251993

        Kommentar

        Arbetssätt...