Palettciklid hona lägger rom men ingen hane finns

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • carmahan
    • February 2004
    • 265

    Palettciklid hona lägger rom men ingen hane finns

    En liten undran, är det vanligt att palettciklid honor lägger rom när det inte finns någon hane i akvariet? Har råkat ut för det 2 ggr. nu fast med olika honor. Första gången blev jag ordentligt lurad, trodde då att jag hade en hona och en hane. Så jag gick och köpte en hane 8 dagar senare var "det på riktigt" så nu har jag fullt med palettciklid yngel.

    Den andra honan blev jag tvungen att flytta på pga att de andra mobbade henne ordentligt. Borde jag skaffa en hane till eller är det okej att hon får gå själv tillsammans med andra fiskar?

    MVH
    carmahan
  • pyri
    • December 2002
    • 133

    #2
    Hej!
    Vad är det för andra fiskar du har i det karet? Hur stort är det?
    /Rebecca
    540 liters kar med dolkstickstetra, svart neontetra, pansarmal, fjärilsciklid, guppi, bågfenciklid, siamesik algätare, ancistrus och CJ.

    Kommentar

    • carmahan
      • February 2004
      • 265

      #3
      Det är på 43 l och de övriga är 3 st sorgmantel tetror, Kampfisk hane + hona.

      Hon ska inte vara där så länge till, har ett kar på 100 l men det är överbefolkat, ska snart (hoppas jag) skaffa ett kar på minst 300 l, så dett är inte någon permanet bostad för henne. Tror du att det är okej eller. Kan tillägga att hon inte är full vuxen, ca 5 cm

      MVH
      carmahan

      Kommentar

      • pyri
        • December 2002
        • 133

        #4
        Vänta du med att skaffa en hane till henne tills du har plats för alla yngel som kommer att komma...
        540 liters kar med dolkstickstetra, svart neontetra, pansarmal, fjärilsciklid, guppi, bågfenciklid, siamesik algätare, ancistrus och CJ.

        Kommentar

        Arbetssätt...