(A.thomasi) varför börja dom bråka?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Anabolic
    • December 2004
    • 3

    (A.thomasi) varför börja dom bråka?

    hej hade en undran. Jag har ett par Anomalochromis thomasi i ett 60l. Dom har alltid varit sams ( haft dom kanske 2 månader ). För ett tag sen la jag i en rätt stor rot och dom lekte & la rom på den några dagar senare. Tyvärr verkar dom inte vara några bra föräldrar för den försvann rätt fort. När jag sedan tog bort roten för att den missfärgade vattnet så mycket började dom helt plötsligt bråka. Hanen jagar iväg honan så hon gömmer sig bakom pumpen.
    Det är ju inge kul =(

    Nu undrar jag om det kan vara för att akvariumet är för litet som det blir så? Skulle det gå bättre om jag skaffa ett akvarium på minst 80l som det står i artbeskrivningen?
  • Henreb
    • August 2004
    • 134

    #2
    Skälet till att hanen jagar honan är att han är redo för en ny lek men inte hon. I värsta fall kan det leda till att han jagar ihjäl henne. Så blir det värre så kanske du måste sära på dem ett tag.

    Missfärgningen avtar med tiden (gör täta vattenbyten). Men du kan koka den innan du lägger i den igen så släpper den färgen fortare.
    540L Sydamerika

    Kommentar

    • Anabolic
      • December 2004
      • 3

      #3
      jahaa okey, tack så mycket Henreb !! =)

      Hur länge ska dom hållas på var sitt håll innan man kan föra dom samman igen? Länge ? =/

      Kommentar

      Arbetssätt...