Röd ciklide Eller Röd Juvel Ciklider

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Ola Svensson
    • June 2002
    • 1081

I min upplaga av Linke Staeck så står det inget om hur man skiljer dem åt, men skilnaderna på fotona är stora. Bimaculatus saknar helt blå prickar och har endast några få gröna på gällocket.
    Mvh. Ola
    Medlem i Nordiska Ciklidsällskapet www.ciklid.org
    Provläs Ciklidbladet 3/2009 här www.ciklid.org/pdf/cb3_2009_frivisning.pdf

Kommentar

• rennicke
      • November 2003
      • 335

Mina är inköpta som röd ciklid, har däremot ingen aning om jag fått röd eller röd juvel. I vilket fall som helst dominerade dom totalt i mitt akvarium när jag hade 4 röda ciklider och flera guppies med yngel, dessa försvann en efter en utan minsta spår faktiskt. Hittade inga skelett eller någonting.

För att uppväga deras aggresiva beteende köpte jag ett par Zebraciklider men när dessa fick yngel kan ni ju räkna ut vilka som fick ge med sig...

Köpte ett 450 liters och mina rödciklider var först med att bo där. De gruffade en del med varandra och var på malarna en del, men när jag nu införskaffat litet andra elaka afrikanska ciklider är dom jäkligt lugna.

Kontentan kan man väl säga är att så länge de har mindre fiskar att ge sig på är de tuffa men släpper man i större eller aggresivare än de själva så är dom inte så sturska
      http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=199905

Lönen är den enda företeelse som kan gå från futurum till imperfekt utan att passera presens.

Kommentar

Arbetssätt...