Sällskap till trewavasae

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • antonlan
    • September 2002
    • 4

    Sällskap till trewavasae

    Hej!

    nu har jag införskaffat en grupp på 5 trewavasae i mitt 250 liters(100x50x50). vad har ni för förslag till sällskap???

    hälsningar Anton

  • elof
    • May 2002
    • 47

    #2
    några mer mbunas kanske? heh. sök i zoopets fiskarkiv. mbunas som inte ska ha så stort kar. typ golden, socolofi eller nån annan.. kanske nån aulonocara (inte så säker på stavningen).


    MVH Simon

    Kommentar

    • antonlan
      • September 2002
      • 4

      #3
      Hej!

      Det kan gärna vara nån typ av haplis(något jag e haft tidigare) om det funkar i 250 liter. nämnas bör väl att det inte är aktuellt att köpa ett gäng 5 cm golden eller socolofi. Trewavasaena är stora (över 10cm). Har funderat på Hinderi(är karet för litet?) eller kanske jacobofreibergi(rättstavat?), Moori eller liknande. Skulle det fungera med kanske 1+2 av jacobofreibergi och moori, 5 (2+3)trewavasae och nån mer mbuna??????

      ///anton

      Kommentar

      • Kjell Fohrman
        Administrator

        • December 2001
        • 48148

        #4
        Hej,
        Ditt akvarium är väl litet för haplisar. Ett tips kan vara att använda sökmotorn i Zoopets artregister för att leta reda på de som passar i ditt akvarium.
        Akvaristiska hälsningar
        KJell

        Akvaristiska hälsningar
        Kjell
        Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
        Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

        Kommentar

        Arbetssätt...