hur ska j inredsa ett 100 l med malawi ?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • palettcikliderna
    • November 2004
    • 26

    hur ska j inredsa ett 100 l med malawi ?

    hej! jag undrar hur man ska inreda ett 100 liters akvarium med malawi i? Obs! jag har 6 st så det inte blir alltför revirhärdande.
    hej...
  • stahl_mikael
    • November 2003
    • 293

    #2
    Vad är det för fisk du tänkt att ha i?

    Kommentar

    • ebbaliten
      • August 2004
      • 233

      #3

      du kan ju ha växter som är lite tåligare tex, vallisneria, javaormbunke och anubias...
      om du har tänkt att ha växter i förståss
      Mvh Åsa & Jonas

      Man slutar aldrig att förvånas...

      http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=15134

      Kommentar

      • Nils Holmström
        • November 2004
        • 2195

        #4
        mycket stenar av samma sort, antingen kalk och hålsten, eller skiffer och kolsten, eller varför inte vanlig gråsten. farmförallt ska du inte vara blyg för att ha MYCKET sten.
        222 liter Malawi

        Kommentar

        • Jonas.E
          • May 2003
          • 199

          #5
          ett 100 liters med malawi kan funka bra om du har de lugnare fiskarna. Lite fakta om vilka arter det handlar om skulle hjälpa.

          Ang. inredning så skulle jag satsa på blandat stor och små kalkstenar, helst med lite rundade former så där inbte är några vassare kanter. Ett tips nr du bygger ett akvarie från början kan vara att bygga in en filterhörna så att det är bra filtrering i akvariet. Bakom hörnan passar en 300l aquabee perfekt (en mycket tyst pump)Placera den på en filtermattebit längst ner i hörnan, du hör den inte om det så är knäpp tyst i huset. Som bottengrus funkar ljus sand oftast bra, typ rådagrus 0.33 eller liknande.

          Hoppas de blir ett fint malawiakvarium!
          Mvh Jonas

          Mbuna Rocks

          Kommentar

          • palettcikliderna
            • November 2004
            • 26

            #6
            hej! tack för alla tips! det rör sig om maylandi och l.golden
            hej...

            Kommentar

            • Nils Holmström
              • November 2004
              • 2195

              #7
              ljus sand är kasnke inte vädlens bästa grej om man vill att hanarna ska färga ut ordentligt. jag vet dock itne hur rådasand ser ut, det kan säkert funka. en sak som ärsäkert är iaf att korallgrus (som brukar kallas ciklidgrus) inte funkar så bra, fast det är snyggt
              222 liter Malawi

              Kommentar

              Arbetssätt...