spottande Lombardoi

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • limpus
    • December 2003
    • 288

    spottande Lombardoi

    god kväll har en liten fråga hur jag ska göra
    tidigare under kvällen så lyckades jag fånga in henne å sattena e ett eget kar,,,,,nu e det massa småttingar där me men hon låter dom vandra in å ut ur munnen hela tiden å kommer dom för långt bort jagar hon i fatt dom å vaktar dom väldigt mycke...då till frågan hur länge ska man låte henne vara kvar med dom små så att dom inte blir mat ??

    mvh // stefan
  • imported_n/a
    • December 2004
    • 80

    #2
    Efter att hon har fött så kan du flytta henne till Karet igen! Vänta 10minuter efter hon fött
    <font color="limegreen"><font face="Comic Sans MS">Jag har haft Kampfisk och Slöjsjärtar. Har inga fiskar nu.
    Men jag är duktig på fiskar att hjälpa er =)</font id="limegreen"></font id="Comic Sans MS">

    <font size="4"><center><font color="red"><font face="Georgia"> God Jul & Gott Nytt År </font id="Georgia"></font id="red"></center></font id="size4">

    Kommentar

    • limpus
      • December 2003
      • 288

      #3
      jag lät henne stanna hela natten å flyttade över henne nu på morgonen innan karet hadde täntsupp såg då inte ut som det va några kvar i munnen då ,,men massor under stenar å andra skrymslen

      Kommentar

      • Nils Holmström
        • November 2004
        • 2195

        #4
        fisk"älskaren":

        vadå vänta tio minuter? var får du det ifrån?

        och vadå fött, att du skriver så visar ju bara på att du inte vet något om fisken ifråga (som alltså inte är en levandfödare utan munruvare) och då är det väl bättre att du låter bli att ge råd?

        så länge de inte är frisimmande, alltså fortfarande ta skydd i hennes mun, kan hon väl få vara kvar? lägg istället i någon form av gömställe där de kan ta skydd om mamma blir hungrig, till exempel någon slags yvig flytväxt.
        222 liter Malawi

        Kommentar

        • limpus
          • December 2003
          • 288

          #5
          jo det va vad jag tänkte me å när jag såg att det inte ((va)) några kvar i munnen så fick hon flytta hem igen....gisses va det rär sig i alla håligheter i det lilla 25 L karet nu har tv halvstora hålstenar + liteväxter där i nu ska även se om jag inte kan få tag i några sniglar å kassta i med tanken på att det matas 2 ggr om dagen

          Kommentar

          Arbetssätt...