Vilken fisk passar ihop med palettciklider?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • diane
    • May 2004
    • 33

    Vilken fisk passar ihop med palettciklider?

    Undrar om vilken fisk passar palettciklider? Det kan bli fel arter som man lägger i samma akvarium.
    Mvh
    Diane
  • duck
    • December 2004
    • 18

    #2
    jag har neon tetror, blå guramis,guldbarbs, ancistrus malar, gibiceps mal, guppis, kilfläcksrasborar ihop med mina palett ciklider så det e nog inget problem med att ha andra fiskar.
    Kungliga hälsningar Erik

    20liters yngel o reserv
    35liters tomt
    40liters yngel
    96liters hemma bygge med ett par palett ciklider
    200liters neon tetror, blå guramis, palettciklider,guldbarbs, ancistrus malar, gibiceps mal, guppis, kilfläcksrasborar

    Kommentar

    • david elfving
      • August 2003
      • 404

      #3
      Malar som ancistrus och segelfenspleco funkar bra. Andra fiskar går ej så bra ihop med paletter, de e bra elaka fiskar.
      mvh David

      Kommentar

      • Nene
        • January 2005
        • 18

        #4
        Inte alla elaka

        De är inte elaka hela tiden.De är aggressiva när de lagt ägg för att försvara att andra fiskar inte kommer och äter upp äggen.

        Kommentar

        • Simon B
          • January 2005
          • 395

          #5
          Mina paletter gick bra ihop med mina guldbarber.Den värsta kombination jag provade var röda fantomtetror. Hannen var helgalen och jagade dom hela tiden,detta trots att de inte hade rom då.Men alla fiskar är ju individer så det kan ju vara olika.

          Skulle satsa på robustare arter som barber och ancistrus.
          Jag tror även att black molly och svärdbärare kan gå. Det funkade för mig.

          Lycka till!
          Mina akvarier:

          180l Sällskap
          112l SA biotop

          Kommentar

          • Bilbo
            • February 2002
            • 2119

            #6
            Kom bara ihåg att om man avser att få yngel på sina ungfödare är det ingen höjdare, eftersom Paletter tycker om fisk!
            Jag har själv aldrig haft problem med paletter ihop med andra fiskar, om man dessutom har en stor "segelfenspleco" löser sig problemet självt eftersom rommen inte blir långlivad!
            // Magnus
            Helt akvarielös men med ett akvaterraium, 4 katter och 1 hund

            Kommentar

            • Nene
              • January 2005
              • 18

              #7
              plecos äter ägg

              När belysningen är släckt kryper ancistrus i mörkret och rensar allt he he

              Kommentar

              Arbetssätt...