Snäcklekare!!!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Tropfrog
    • October 2002
    • 8078

    #16
    Då har du för få snäckor, alternativt för litet "snäckområde". Börja med att sprida ut snäckorna mer och se om alla får revir då, annars får du skaffa fler snäckor.
    MVH
    Magnus
    min zoon

    Kommentar

    • Norpan
      • December 2003
      • 679

      #17
      Nja, jag har 40 snäckor till 5 fiskar, utspridda i grupper, det borde räcka, hanen gräver ju ned alla snäckor som han inte tycker att han behöver. Det är nog snarare att de inte har något hot utan deras enda sällskap är en ensam L. leulepi och ett gäng ancistrusar, råkar man skrämma dem (är svårt, men..) simmar de in i snäckorna. Hanen har ett tydligt revir (där alla snäckor grävs ned) men det finns snäckor även utanför detta område.
      http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=251501

      Grodor..lite trevligare, lite bättre

      Kommentar

      • Tropfrog
        • October 2002
        • 8078

        #18
        OKI, då har du ju lösningen själv: Yttre hot. Mina multisar går i samma kar som jullar, leptosomer och compressiceps. Dom håller sig tight till sitt revir förutom när det är matdags.
        MVH
        Magnus
        min zoon

        Kommentar

        • malawi´n
          • August 2003
          • 1643

          #19
          Skulle man kunna ha ett 50-70 liters kar med et par multisar samt ett lejonhuvudskar + ett par små siameser malar? Jag lite ont om plats, och även fast jag har ett större kar där lejonhuvudscikliderna kan vara, så verkar de enbart trivas i det lite lägre karet. (de fick inte tag i ngn mat i det andra karet, med auratus och rödzebra)

          Mvh Malawi´n
          Björn Forsberg

          Kommentar

          • Gwendly
            • April 2003
            • 264

            #20
            Ocellatus ar i min erfarenhet en av de snacklekare som ar minst bunden till sina snackor, de ger sig latt ut pa 6" utflykter ifran narmaste snacka. Sen tycker jag personligen att Ocellatus ar betydligt tuffare an vad Multisarna ar, Ocellatus har dragit blod fran mig vilket ar mer an vad multisarna kan saga!
            Besök ASW och CCA's hemsidor

            www.asw.ca
            www.cichlidae.ca

            Kommentar

            Arbetssätt...