Några funderingar...

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Tant Nancy
    • April 2002
    • 5407

    #16
    Ocellatus är en snäckskalslekare.... När jag skulle skaffa sådana till mitt 54 liters så blev jag avrådd från just ocellatusen därför att den är ganska aggresiv och det är bättre att ha den i ett större akvarium...
    En art Snäckskalslekare är fullt tillräckligt i ett 50 liters... och tro mig... även om det låter lite med två par, alltså fyra fiskar, i ett 50 l kar, så kommer du inte att tycka det efter att de har "intagit" karet... Kolla min zoonen så ser du att de bl a har en väldigt bestämd uppfattning om hur akvariet skall inredas...
    MvH
    Tant Nancy
    www.gladafisken.aqualogen.se
    Mitt fotogalleri
    Dagbok
    Min zoon

    Kommentar

    • Pe3
      • January 2004
      • 150

      #17
      Ok, då vet jag.
      Är såååå sugen att ordna med inköp av snäcklekare men just nu är det karet befolkat med Silvermollys. Väntar på ett Juwel Rio 240 i morgon och hur sjukt det än låter så ska mollysarna över i det och snäckisarna i 50 karet. Men vi får se hur det blir.
      Sonens silverhajar och neonisar kommer också att få flytta till det stora karet för han ville ju ha snäckisar med.
      Det slutar väl med att det kommer att stå kar i varenda vrå här hemma. Har försått att det är några som har MÅNGA kar hemma. Undrar hur ni får plats???

      Kommentar

      • Tant Nancy
        • April 2002
        • 5407

        #18
        Med skohorn, kofot och en massa kärlek är det inga problem.... sa hon som klämt in familjen på sju pers tillsammans med 12 akvarier (1700 liter) på en yta av 113 kvadratmeter :-)

        Familjens motto har blivit... "finns det hjärterum så finns det (fisk)stjärterum...
        MvH
        Tant Nancy
        www.gladafisken.aqualogen.se
        Mitt fotogalleri
        Dagbok
        Min zoon

        Kommentar

        • Black_666
          • October 2003
          • 475

          #19
          Man kan ställa karen i en hylla, på höjden, då får man in många fler än om man har dem en och en utspridda i olika hörn...
          Black Molly

          Kommentar

          • Tant Nancy
            • April 2002
            • 5407

            #20
            Men Black Molly... det blir ju liksom inte samma sport då!!! :-)

            Visst finns det odlingsställningar och andra hyllor... men det blir mera djuraffärsstuk av vardagsrummet då... än om man lyckas hålla sig till "enplanare"....
            MvH
            Tant Nancy
            www.gladafisken.aqualogen.se
            Mitt fotogalleri
            Dagbok
            Min zoon

            Kommentar

            • Pe3
              • January 2004
              • 150

              #21
              Man vill ju ha glädje att se på sina kar så placering uppe i hallen är kanske ingen hit. Det är ungefär där vi har plats just nu.
              Håller med Tant Nancy där med att inte ha djuraffärsinredning i vardagsrummet, därav vårat val av Juwel och Malibù karet.

              /Petra

              Kommentar

              Arbetssätt...