skygg azureus hona

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • firre
    • February 2003
    • 170

    skygg azureus hona

    Har ett par Copadichromis azureus i mitt 300liter (samt några andra arter då) men honan är veldigt skygg. Hannen har trots allt skaffat ett reält revir och "äger" halva karet, men honan sitter i ett hörn uppe vid pump huvet och "rör inte en fena". Bara när det är dags för mat så kommer hon?. Varför är det så här? och just ja, hon äter ju så hon har inte rom i munnen. Är det för att hannen jagar alt och alla eller vad är det. Har tänkt på att köpa en till hona så kanske fon lungnar ner sig lite?. atcksam för svar=).

    __________________________________________________

    <font color="red"><b>MAN LÄR SEJ MYCKET UT AV ATT LYSSNA
    MEN MAN LÄR SEJ OCKSÅ UT AV ATT GÖRA MISSTAG.</b></font id="red">
  • roccster
    • August 2004
    • 94

    #2
    Du säger inte hur mycket fisk du har i karet men från det du skriviet låter det som om du inte har så många. Jag skulle satt i en gäng till och samtidigt mecka om inredningen.

    300 liter borde du ju kunna ha en 30 fisk och med mer fisk så kommer hon att kunna "försvinna" i mängden på ett lättare sätt.
    / Richard

    Kommentar

    • firre
      • February 2003
      • 170

      #3
      jag har 12 st men jag ska säjja att det är mina första och jag har bara haft dom i drygt ett halv år. Ska faktist åka och köpa mer sten idag=). okej jag ska nog köpa mer fisk det håller jag med om men varför mår dom andra så bra?...ska jag satsa på mer fisk av samma arter eller en/flera helt nya arter?.....Men kom ihåg mitt måtto. (nedan)

      __________________________________________________

      <font color="red"><b>MAN LÄR SEJ MYCKET UT AV ATT LYSSNA
      MEN MAN LÄR SEJ OCKSÅ MYCKET UT AV MISSTAGEN!</b></font id="red">

      Kommentar

      Arbetssätt...