några malawifrågor.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • WhiZpEr
    • May 2004
    • 108

    några malawifrågor.

    hej!

    Har byggt upp med stenar som bildar lite grottor men alal fiskarna rör sig mest framme vid glaset vilket iofs är roligt men är det normalt ?

    Vattnet har blivit lite brunt sen jag lade i fiskarna kan det bero på lite för mycket mat eller något annat ?

    Min golden Hane har idag blivit lite mindre färgglad. vad kan detta bero på ?

    Har 5st Socolofi och 5st Golden samt 2st Aul.Röd.

    /mvh: Daniel.
  • heljis

    • June 2003
    • 1150

    #2
    1) fiskarna är nyfikna på saker som rör sig utanför karet, sitt still ett tag eller gå därifrån så ska du se att de sysselsätter sig med andra saker.

    2) vet jag faktiskt inte, har du matat mycket? Ta det lugnt med maten de första veckorna sen du satte i fiskarna.

    3) fiskarna ändrar färger hela tiden tycker jag. Jag har en M. zebra som ena gångar jag tittar är vackert randig, nästa gång nästan helblå. Inget att oroa sig för.

    Lycka till!

    Mvh. Martin
    Martin Heljedal

    They can kill us. But they can't eat us, that's against the law.

    Kommentar

    • WhiZpEr
      • May 2004
      • 108

      #3
      tack så mycket för ditt snabba svar !

      har en till fråga jag har 600L/H i ett 150L kar. Lite mycket kanske men det verkar som fiskarna gillar att simma mot strömmen ofta så dom tar väl ingen skada av det ?

      Gör det något om man råkar rasera deras fina grottor när man slamsuger? slutar dom gilla mig då ? hehe.

      Kommentar

      • heljis

        • June 2003
        • 1150

        #4
        De gör väl nya grottor, gör de inte det?
        Men slamsuga ska du inte behöva egentligen, testa att inte göra det på ett par månader och se om det inte försvinner av sig självt.

        I mitt 375l har jag totalt ca 2500l/h och det är absolut inte för mycket för malawi. Mina fiskar diggar också att simma mot strömmen ibland, och sedan låta sig flyta med några decimeter.

        Mvh. Martin
        Martin Heljedal

        They can kill us. But they can't eat us, that's against the law.

        Kommentar

        • WhiZpEr
          • May 2004
          • 108

          #5
          ok, så avföringen försvinner av sig självt med tiden om man inte suger upp det ?

          Kommentar

          • heljis

            • June 2003
            • 1150

            #6
            Ja, i ett väl fungerande kar ska den göra det.

            Mvh. Martin
            Martin Heljedal

            They can kill us. But they can't eat us, that's against the law.

            Kommentar

            • WhiZpEr
              • May 2004
              • 108

              #7
              ok, tack för hjälpen.

              Har länge trott att man måste slamsuga upp all avföring för att inte vattnet ska bli dåligt.

              Kommentar

              Arbetssätt...