Palett ciklider

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • aliice
    • October 2002
    • 7

    Palett ciklider

    Hej! har nyss köpt två palett ciklider. De är ca 4 och 3 centimeter långa. Hur fort växer de? Jag matar dem två gånger om dagen med fryst foder (artemia, oxhjärta och röda mygglarver) och ibland flingor.
    De gillar inte varandra så myckert, speciellt inte den största (honan, tror jag) hon jagar iväg alla fiskar! Hur vet jag att att det är en hona och hane, de visste inte säkert på affären. Och ska "hon" vara så aggresiv? Växer det bort?
    Börjar bli lite orolig. Tänkte ev byta ut "honan".
    //aliice

  • Generalen
    • September 2002
    • 24

    #2
    Tjena!

    Jag vet tyvärr inte hur fort dom växer... Jag köpte mina fullvuxna..
    Men jag tycker att du ska skaffa en hona till iaf för att paletter parar-ut sig. Jag köpte 2 honor men hannen visade bara intresse för en av honorna så den andra fick jag lämna tebakz.
    Annars så kan du läsa mer på: http://www.zoopet.com/akvarium/fisk.asp?NR=159

    Lycka till!

    /Sellberg

    -:Stolt ägare av 4 akvarium:-

    Kommentar

    • aliice
      • October 2002
      • 7

      #3
      Hej igen.
      Har köpt två honor till nu. Men den stora honan är fortfarande sur mot alla akvariets invånare! Hon är rätt rund om magen och färggrann, så hon kanske vill leka, medans hanen inte är "mogen".
      Ja, ja en intressant historia det här, mkt bättre än TV iaf!
      //aliice

      Kommentar

      • mert91
        • July 2002
        • 877

        #4
        Leker paletter även om de inte är könsmogna, JAg har nämligen ett par palettciklider som trivs med varann de har lekt 4ggr har även gjort det nu igen, men varför har det aldrig blivit yngel än?

        Med akvaristiska hälsningar //Mert
        Med vänliga hälsningar!

        //M.M

        Kommentar

        • Generalen
          • September 2002
          • 24

          #5
          Hejsan!

          Är du säker på att dom har lekt ordentligt så att dom har lagt ägg? Ibland så tar det några gånger innan dom lär sig att vårda äggen/yngeln så att dom klarar sig. Det kan även bero på andra faktorer att dom inte har lyckats som tex de andra fiskarna i akvariet. Men iblad så tar det några lekar innan dom lyckas så ha tålamod! Mina paletter hade svårt att hålla yngeln de första lekarna men dom klarar det utmärkt nu.


          Lycka till!

          /Sellberg

          -:Stolt ägare av 4 akvarium:-



          Kommentar

          • mert91
            • July 2002
            • 877

            #6
            JAg har bara skalarer palettciklider och två ancistrusmalar ingen av dem är så små så att de kan komma in i krukan på något sätt

            Med akvaristiska hälsningar //Mert
            Med vänliga hälsningar!

            //M.M

            Kommentar

            Arbetssätt...