Hvilken Ciklide er dette?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Nate
    • July 2004
    • 14

    Hvilken Ciklide er dette?

    Jeg kjøpte en ciklide som skulle være en Psudthropheus Crabro (Bumble Bee), men det er den ikke. Denne cikliden har en annen kroppsform og litt anderledes farge. Er det noen som vet hvilken ciklide dette er?
    Jeg har lagt bildet inn på denne lenken.
    http://groups.msn.com/ciklider

    Trykk på knappen "bilder" så kommer det opp.

    Nate
  • Azur
    • March 2003
    • 12946

    #2
    Det är en victoriaciklid, en haplochromin. Jag törs inte gissa vilken art.

    Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

    Kommentar

    • Toke
      • October 2002
      • 26

      #3
      Jag tycker att det ser ut som en ciklid från Viktoriasjön. Mer artspecifikt vet jag tyvärr inte.

      Mvh
      Björn

      Kommentar

      • Kjell Fohrman
        Administrator

        • December 2001
        • 48148

        #4
        Det är definitivt inte en amerikansk ciklid som du trodde eftersom du lagt in frågan där - flyttar därför tråden.
        Det är inte heller crabro eller ens en malawiciklid utan snarare en ciklid som kommer från Viktoriasjön eller någon närliggande sjö - kanske denna art http://www.zoopet.com/akvarium/fisk.asp?NR=150
        Akvaristiska hälsningar
        Kjell
        Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
        Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

        Kommentar

        • Kjell Fohrman
          Administrator

          • December 2001
          • 48148

          #5
          Ojdå jag kunde ju ha läst de andra svaren innan jag svarade - men som tur var åtminstone så är vi alla inne på samma linje.
          Akvaristiska hälsningar
          Kjell
          Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
          Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

          Kommentar

          • Nate
            • July 2004
            • 14

            #6
            Takk til alle som har svart meg på spørsmålet. Dere har rett i at det er en Viktoriaciklid og det er den som Kjell Fohrman har linket til.
            mvh
            Nate.

            Kommentar

            Arbetssätt...