Protomelas Virgatus yngel

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • doohan
    • February 2003
    • 262

    Protomelas Virgatus yngel

    Någon som vet hur många yngel dessa fiskar får. Har ett VF par som lekt när jag var på semester, och idag så spottade hon ut dom i akvariet innan jag hunnit flytta henne=panik! Det verkade omöjligt att fånga henne och hon lämnade ett tiotal yngel i ena hörnet, så jag trodde att resten var fiskmat. Men då jag fångat o flyttat ca 7-8 yngel så lyckades jag håva henne och då spottade hon ut ca 8-10 yngel till i håven. Så nu går hon med yngelen i ett spottkar och får nu vila och äta upp sig innan hon sätts tillbaka med hannen. Men jag vet inte hur många yngel det var från början så jag har ingen aning om storleken på förlusten av mina första F1 yngel.
    Mvh Ronney
  • doohan
    • February 2003
    • 262

    #2
    Har försökt att hitta info om hur många yngel Protomelas Virgatus får här på zoopet men det står inget om det. Så det var därför jag ställde den frågan och inte lathet Men jag får väll leta vidare då ingen annan heller verkar veta detta.
    // Ronney
    Mvh Ronney

    Kommentar

    • Kjell Fohrman
      Administrator

      • December 2001
      • 48148

      #3
      Det beror ju mycket på honans ålder, storlek, hur många gånger hon lekt innan etc. men ca. 40 st kan anses vara normalt.
      Akvaristiska hälsningar
      Kjell
      Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
      Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

      Kommentar

      • doohan
        • February 2003
        • 262

        #4
        Tack för svaret! Honan är stor och fin, men hur många gånger hon lekt tidigare är svårt att veta då hon är vildfångad. Hon verkar fortfarande ha ynglen i munnen efter att jag flyttat dom och henne till ett annat akvarie. Det var kul att se hur hon släppte ut dem och sedan plockade in dem igen vid fara
        Mvh Ronney

        Kommentar

        Arbetssätt...