paletters lek

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • siwep
    • May 2004
    • 173

    paletters lek

    hej för några veckor sen så köpte jag ett par paletter men dom började bråke,men efter ett tag blev dom samms. honan blev t om röd under magen efer några dar.efter en väcka till så la honan ägg i en kruka och hon jaggade t om bort hanen tror jag för den var inte så mycket runt om den. men för 2 dagar senvar äggen borta och hanen jaggar bort honan bakom pumpen, men nu är dom samms igen

    FRÅGA:hur lång tid tar det innan nästa kull kommer ungefär???
    siwep
  • erikthur
    • March 2004
    • 9953

    #2
    Jag tror att dom nog kan göra ett nytt försök redan om en vecka.
    Killies is a lifetime passion

    Kommentar

    • crx
      • May 2004
      • 103

      #3
      Jag har fått 25 st Palett yngel som jag har i mitt nyinredda 200L akvarium. Jag vågar inte släppa dom lösa i tanken för jag är rädd att dom inte ska hitta maten jag ger dom om dom är i en så stor tank. Hur länge ska jag ha dom i nätkassen innan jag kan släppa "ut" dom? Det finns som sagt inte några andra fiskar i akvariet, bara växter och en rot. Jag har 3-5mm grus som bottenmaterial. Ynglen är ca: 5 - 12 mm, jag har läst någon stans att det kan vara farligt om bottensubstratet är för grovt för dom kan fastna och dö. Samma sak om någon skulle dö är det omöjligt att se det för dom är så små och det är många gömställen.

      Så min fråga är när vågar jag släppa dom lösa i tanken?
      http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=233236

      Kommentar

      • zdybnet
        • December 2003
        • 406

        #4
        Hur länge ska jag ha dom i nätkassen innan jag kan släppa "ut" dom?
        Jag flyttade inte ynglena till en yngelkasse utan lät mina gå kvar med föräldrarna tills de blev ca en månad. Dom hittar alltid mat i akvariet men det finns specialmat att köpa till yngel, vet ej va de heter dock. Prov sök i forumet. Lycka till!
        //Karro & Johan

        Kommentar

        • Frantzie
          • June 2004
          • 2

          #5

          Så min fråga är när vågar jag släppa dom lösa i tanken?

          jag hade väntat till dom är ca 2 cm med attt släppa in dom.ag hade ynglar innan också men dom dog för att dom va för så för att klara sif själv...så vänta litte till med att släppa n dom
          Hej!!!

          Kommentar

          Arbetssätt...