palett yngel

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • hund_tjolahopp
    • February 2004
    • 22

    palett yngel

    Jag var bortrest i 3dagar och när jag kom tillbaka såg jag att paletterna fått ungar! det är första gången för dom och det är bara 6st hur många brukar det vara? hur stor chans är det at dom överlever? <font color="purple"></font id="purple"><font size="4"></font id="size4">
    http://www.zoonen.com/minzoon.asp
  • Peter1904
    • February 2003
    • 1079

    #2
    Det varierar hur stora kullarna är. Jag har haft kullar från ca 50 st upp till drygt 100.

    Kommentar

    • zdybnet
      • December 2003
      • 406

      #3
      Chansen borde väl vara ganska stor att de överlever, palettciklider är duktiga yngelvårdare! =) Grattis!
      //Karro & Johan

      Kommentar

      • hund_tjolahopp
        • February 2004
        • 22

        #4
        Hur länge ska ynglena vara i samma akvarium som föräldrarna? kan man ha föräldrarna och ett par av ynlena kvar i ett 102liters akvarium eller ska man bara ha ETT par? hur stort måste det vara om man ska ha ett till akvarium med paletter? räcker ca 50l?
        http://www.zoonen.com/minzoon.asp

        Kommentar

        • Patrik_Tq
          • November 2003
          • 674

          #5
          Jag har då just flyttat mitt palettpar till ett eget 55l kar.
          Och dom har redan börjat visa tecken på lek.
          Där får dom vara ifred och slipper röja loss på andra fiskar när dom leker
          Gold? Sånt har jag bara i bilen

          www.audis3.se

          Kommentar

          • erikthur
            • March 2004
            • 9953

            #6
            Ursprungligen skickat av hund_tjolahopp
            Jag var bortrest i 3dagar och när jag kom tillbaka såg jag att paletterna fått ungar! det är första gången för dom och det är bara 6st hur många brukar det vara? hur stor chans är det at dom överlever? <font color="purple"></font id="purple"><font size="4"></font id="size4">
            Jag antar att det var du som ställde frågan på min zoon hur ofta mitt par av paletter lekt. Det var första leken faktiskt. Men hanen var väl utväxt och jag köpte den finaste honan i butiken och de var inte från samma kull. Akvariehandlaren ifråga (Huskvarna) odlar sina egna paletter.

            Killies is a lifetime passion

            Kommentar

            • AndreasBK
              • December 2003
              • 374

              #7
              Jag har mina "palettciklidyngel" kvar i samma akvarium som pappan fortfarande ett år senare, de är nu fullvuxna. Man ska absolut inte ta bort ynglena för tidigt, då hanen kommer bli riktigt elak mot honan för att få leka igen och honan inte är redo för det.
              Av någon anledning dog min palettciklidhona kort tid efter leken, då hanen fick för sig att han skulle leka igen. Tror att han stressade honan så att hon inte kom fram och åt ens.

              Hälsn. Andreas
              Andreas akvariesida

              Kommentar

              Arbetssätt...