200 L Malawi, Mbunas

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Lipari
    • March 2004
    • 248

200 L Malawi, Mbunas

Jag vill försöka mej på dessa ciklider, jag är nybörjare o vill ha gärna förslag på vilka nybörjar arter o hur många jag skulle ha,
    hadde tänkt mej melanochromis johanni 1+3, labidochromis caeruleus 1+3 o plus nån till, vill ha en art som e helt blå eller nästan..
  • sander
    • May 2004
    • 8

Vi har ett 200 L malawiakvarium. Vi har 24 st. Har hört att det är lagom med 20-24 st och 4 arter i ett 200 L. Tips om en jättefin blå malawi ciklid är Pseudotropheus demasoni. De blir inte så stora heller ca 7-8 cm och är jättevackert blå, med kolsvarta ränder. Ett plus är att hona och hane är identiska. Jättefina fiskar.

Kommentar

• Thundercat
      • January 2004
      • 68

Demasoni kan vara väldigt aggressiva mot varandra.
      720 L Malawi (Mbunas)
      540 L Malawi (Demasoni + Rödzebra)
      54 L Yngelkar
      35 L Yngelkar

Kommentar

• Lipari
        • March 2004
        • 248

nån annan vacker blå mbunas? =)

Kommentar

• Thundercat
          • January 2004
          • 68

Varför inte Rödzebra? En blå hane och tre orangea honor?
          720 L Malawi (Mbunas)
          540 L Malawi (Demasoni + Rödzebra)
          54 L Yngelkar
          35 L Yngelkar

Kommentar

• heljis
            • June 2003
            • 1150

24 i 200l? Jag har fått rekommendationen 25 st till 375l.

Mvh. Martin
            Martin Heljedal

They can kill us. But they can't eat us, that's against the law.

Kommentar

• Bjorn
              • March 2003
              • 112

20-24 ciklider i ett 200L låter mycket tycker jag. Har själv en kombination av 4 rödzebra och 4 röd ciklid (Hemichromis bimaculatus) plus en stor ancistrus i mitt 160L och tycker det är ganska lagom.

Visserligen inte helt biotopriktigt men lika glad är jag för det...
              :-)

/Bjorn

Kommentar

• sander
                • May 2004
                • 8