omöjliga paletter

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • siwep
    • May 2004
    • 173

    omöjliga paletter

    hej! jag köpte paletter för 5 dagar sen men min hane jagade bara bort hona bakom pumpen så jag bytte ut honan mot en annan men den blev ockss biten"nafsad" och bortjagad hela tiden så jag ringe pch fråga.. sen byte jag hanen mot en mindrer hane men även denna likt förbannat började jag bort honan bakom bumpen och nu fattar jag noll har fått tips om att skaffa 2 till honor men vill inte slösa med pengar för 2 av dom kommer nog bli misshadlade

    snälla akvarister vad ska jag göra med dom här djävuliska paletterna??? vänta och se???? hjälp
    siwep
  • Guy Palm
    • March 2002
    • 5720

    #2
    Du kan börja med att tala om hur stort akvarium du har till dina paletter. Blir mycket lättare att ge goda råd om man vet förutsättningarna.
    Guy
    ,Poecilia,SKS,GOC,

    Kommentar

    • siwep
      • May 2004
      • 173

      #3
      ok jag har 74l och 6 guppys 2 ansistrus 3 cm tre pantor en uppochner vänd kruka och en palst stubbe räcker det heheh =)
      siwep

      Kommentar

      • Tottas
        • April 2004
        • 49

        #4
        Tror att lite mer grottor skulle vara ett tips... Kan hjälpa att ha många gömställen. Sedan är ju vissa palleter lite knepiga att hålla i karen. Jag har aldrig varit utför ditt problem men jag har alltid haft mycket stenar & rötter så att det blivit många gömställen & då har det varit lugnt i karet. Så bygg till lite grottor (gör dom olika stora) Så kommer det att fungera tror jag.
        Lycka till

        Kommentar

        • Lådbilen
          • January 2004
          • 69

          #5
          mina paletter jagade varandra ibörjan också, men hanen lugnade ner sig efter ett tag, och är nu inte alls lika aggrasiv mot honan. Han äe en bra bit större än henne, men det verkar inte spela någon roll efetrsom att de leker för fullt nu. De bor med en samlig halvstora guppysar. Mitt tips är att vänta och se om han blir snällare efetr ett tag, fixa fram mycket växter som hon kan gömma sig i så att honan inte blir skada, och vänat och se

          Kommentar

          • Holmby
            • February 2004
            • 1118

            #6
            Instämmer. Mina Paletter behövde drygt en vecka för att bli kompisar.
            De var också bleka i färgerna denna första vecka.

            Kommentar

            • siwep
              • May 2004
              • 173

              #7
              hon har ett ass bra gömstelle "bakom pumpen"=( men jag ska skaffa lite mer grottor och vänta tack för alla svar
              siwep

              Kommentar

              • hund_tjolahopp
                • February 2004
                • 22

                #8
                Mina höll på precis på samma sätt i 1-2veckor. Honan gömmde sig bakom pumpen och så fort hon kom fram jagade hanen i henne igen. Men nu får hon göra vad hon vill och iförr går fick dom sin första kull!
                så vänta lite så kommer dom nog överäns!
                http://www.zoonen.com/minzoon.asp

                Kommentar

                • siwep
                  • May 2004
                  • 173

                  #9
                  men nu när dom får yngel hur gjör man så ynglen får maten före föreldrarna??
                  siwep

                  Kommentar

                  • Nicke Lilltroll
                    • February 2004
                    • 730

                    #10
                    De hittar mat själva. De tuggar på växter, stenar, rötter mm.
                    720 liter Sällskap (Skalarer, Kongotetra, Svärdbärare, Corydoras, Ancistrus mm)
                    54 liter Paletter

                    http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=156977

                    Kommentar

                    Arbetssätt...