Paletter i sällskapskar?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mina1
    • May 2003
    • 128

    Paletter i sällskapskar?

    Tycker att palettciklider är väldigt fina. Kan man ha ett par i ett 250L tillsammans med 2 scalarer, 2guramis, 3 regnbågsfiskar, 15 kejsartetror och några malar?
  • Azur
    • March 2003
    • 12946

    #2
    Går troligen bra. Eventuella problem kommer att bli med skalarerna, så håll koll på vad som händer där.
    Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

    Kommentar

    • Mina1
      • May 2003
      • 128

      #3
      OK, skalarerna funkar inget bra nu heller. Den ena är totalt kuvad i ett hörn. Vet inte vad jag ska göra...

      Kommentar

      • gogar
        • November 2003
        • 365

        #4
        Borde funka fint. Enda gången jag haft problem med mina paletter var när karet var lagom för dem och röda fiskar fanns i det.....
        Skalarer kan bli lite modigare om de får långa strån (ex. vass eller bambu) att gömma sig i. De har ju inte sina maskeringar på tvären..... Så de vill nog ha vassliknande omgivning för bra kamoflage.
        Mvh Håkan
        - som bara uttrycker sin personliga åsikt och erfarenhet. Jag kan ha fel - och då lär jag mig (förhoppningsvis).

        Kommentar

        • Shepard

          • March 2003
          • 13992

          #5
          Hej

          Röda fiskar? Jag har röda platy med mina gula paletter, och det funkar utmärkt. Jag har inte ens sett dem röra ynglen. Men ja, paletter i den samlingen bör gå, jag har paletter med 8 kejsartetror, 5 spetsnosscalarer, 4 siamensis och 2 ancistrusar i ett 170, och det går bra.

          MVH Micke
          "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
          Min profil
          Mitt galleri

          Kommentar

          • hund_tjolahopp
            • February 2004
            • 22

            #6
            det ska nog inte vara nån fara med paletter och skalarer.. Jag hade två skalarer och 2 palettter förut och dom brydde sig inte om varandra.
            http://www.zoonen.com/minzoon.asp

            Kommentar

            • Patrik_Tq
              • November 2003
              • 674

              #7
              Mina palett röjde loss totalt i mitt 130l kar när dom fick rom, fick flytta alla andra fiskar även min ancistrus !

              Kan ju dock funka bättre i ett 250l kar
              Gold? Sånt har jag bara i bilen

              www.audis3.se

              Kommentar

              • Fiskarhatt
                • May 2004
                • 49

                #8
                Hur funkar paletter ihop med fjärilsciklider då?

                Kommentar

                • Peter1904
                  • February 2003
                  • 1079

                  #9
                  Paletter är generellt betydligt starkare en fjärilsciklider. I ett stort kar kan det fungera endå men i mindre kar så får fjärilarna det jobbigt.

                  Kommentar

                  • Fiskarhatt
                    • May 2004
                    • 49

                    #10
                    Riskerar de att dödas, eller blir de bara stressade och mobbade?

                    Kommentar

                    Arbetssätt...