Ordna upp fisksoppan!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • e-bear
    • October 2003
    • 55

    Ordna upp fisksoppan!

    Hej!
    Jag har ett 540 Malawi kar med tok för många olika sorter. Det har blivit på det viset när man köpt begagnade kar med fisk till samt inte riktigt tänkt sig för i början av tiden på sin hobby och handlat det som "verkat" bra. NU vill jag ordna upp de här. Så jag tänkte be liteb hjälp

    Här nedan följer några sorter jag har många av dom vill jag behålla och jobba vidare med (det skriver jag i parantes)
    (vet tyvär inte hur jag länkar dom)

    <b>Dimidiochromis compressiceps/ögonätare </b>2st hona/hane

    <b>Labidochromis caeruleus "Kakusa"</b> (Golden) (vill ha kvar har en hane samt 3 honor) vill ha fler!!!!

    <b>Labidochromis sp. "hongi"</b> (röd hongi) 2st hona/hane

    <b>Metriaclima estherae "Minos Reef</b>" (rödzebra) 4st två blåa två röda (vet ej om jag vill ha dessa mer)
    påminnner ibland lite förmycket om sällskapsfisk

    <b>Pseudotropheus demasoni </b>(Demasoni) (små och roliga med fina färger, hade gärna haft ett tio tal.

    <b>Otopharynx lithobates</b>, Zimbawe Rock (Red top lithobates)hane/hona -vackra exemplar som inte verkar kräva särkillt mycket revir.

    <b>Melanochromis interruptus (Chizumulu-johanni</b>) tror det är denna sorten hanen fin och hona gul (par)

    Sen har jag fyra oidentifierade till två st små av olika sorter samt ett par som jag inte kan minnas namntet på som jag nog inte heller vill behålla mer.

    Hoppas att jag kan få lite hjälp här på forumet så att jag kan kombinera ihop ett bra kar där alla fiskar trivs och att det desutom blir vackert. Självklart så tar min djur affär in de fiskar jag ska byta så att det är inte ngn slit o släng mentalitet hoss mig utan tvärt nästan tvärtom (vissa fiskar har jag tagit emot för att rädda,mer eller mindre).

    Andra malawi som jag tycker verkar va intressanta är:

    <b>Nimbochromis venustus /Venustus</b>/ Familj: Cichlidae

    <b>Protomelas sp. "steveni taiwan", Taiwan Reef/ Steveni Taiwan, Chimoto röd, Chimoto gul </b>
    Är idag väldigt glad för att jag äntligen fått ner min btn bakgrund vilket verkligen gjorde skilnad

    Mvh e-bear
    540l Golden,3Blå delfinciklider ett par Red top lithobates och en mängd Maingano

    och snart 250l prinsessor
  • supersunk
    • January 2004
    • 351

    #2
    Ja...Det är ju svårt det där, det blir ju så personligt, vad man tycker om och så... Men jag hade ju satsat på stora fina Compriceps och Venustusarna, kanske kompletterade med de vackra röda Hongi-sarna...
    400: Jordätare (uppstartsfas)
    50: Asien
    25: kampfisk

    Kommentar

    • heljis

      • June 2003
      • 1150

      #3
      Måste bara fråga en sak angående ditt nick, <b>e-bear</b>.
      Det var inte du som spelade i Omega12 för ett par år sedan?

      Mvh. Martin
      Martin Heljedal

      They can kill us. But they can't eat us, that's against the law.

      Kommentar

      • e-bear
        • October 2003
        • 55

        #4
        He he nej det var de nog inte.. i ren nyfikenhet tillbaks vad va Omega12 för något.. synth,techno grubb eller nått?

        Fortsätt gärna hjälpa mig ni som kan! Tack supersunk för ditt engangemang men jag e lite skeptisk compricepserna ang revir mm det är ju mest hanarna som e vackra (av de jag märkt iofs)

        540l Golden,3Blå delfinciklider ett par Red top lithobates och en mängd Maingano

        och snart 250l prinsessor

        Kommentar

        Arbetssätt...