Ny snäcklekar fråga

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • malman
    • June 2003
    • 25

    Ny snäcklekar fråga

    Hej hej,

    Kan man bara se skillnad på kön på firrarna genom att hanen är större? Det är frågan om mångbandnd snäcklekare.
    Är honorna lika aggressiva (relativt sett alltså, det här är inte som andra ciklider) som hanarna? Har jag otur så har jag då fyra hanar i ett 28L kar.

    tack på förhand

    Andreas
  • Neptun
    • March 2004
    • 719

    #2
    Mina hanar är större än honorna. Det handlar kanske om en cm skillnad.
    "Failure does not require planning"

    Kommentar

    • mats41
      • February 2004
      • 593

      #3
      Stämmer hanarna är ett huvud större och är oftast utanföre snäckan medans honan är inne i snäckan i ditt lilla kar räcker de med 2 par snäckisar.
      Akvarist som gillar australiskbiotop rengbågfiskar

      Kommentar

      • malman
        • June 2003
        • 25

        #4
        Jag kan säga att det är bara fyra fiskar i karet tillsammans med 3 zebrarandiga sniglar. Samtliga är jämnstora och ca 3-4 cm långa.

        Kommentar

        • Tant Nancy
          • April 2002
          • 5407

          #5
          Då har du nog lyckats få bara hannar tror jag.... Råkade ut för nästan samma sak, nämligen 1 hona på 5 hannar, det är krig i mitt kar. Hade det varit någon hona hos dig så hade de nog försökt leka vid det här laget, de är ju i princip fullvuxna... Kolla med din handlare om du kan få byta in några hannar mot honor....
          MvH
          Tant Nancy
          www.gladafisken.aqualogen.se
          Mitt fotogalleri
          Dagbok
          Min zoon

          Kommentar

          • Makka
            • April 2002
            • 187

            #6
            Jag fick 3 hanar och 2 honor. Den största hanen tog ett revir där båda honorna bor, de yngre hanarna fick bo utanför.

            Vad jag har märkt så bråkar honor inte med varandra eller hanarna. Möjligtvis kan de försvara sin snäcka.

            <font color="red">*spårknazism*</font id="red"> <b>snäcklekar fråga</b> är ett ord <font color="red">*språknazism*</font id="red">

            Kommentar

            Arbetssätt...