Mitt tanganyika kar

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Tropfrog
    • October 2002
    • 8078

    Mitt tanganyika kar

    Hej
    Mitt hallakvarium som så många här har hjälpt mig med tips till är färdigt. Det är i och för sig ingen nyhet, men det som är nytt är att det finns bilder att beskåda nu på min zoon, och lite beskrivningar av bygget. Kolla här:
    http://www.zoonen.com/perzoonen/galleri.asp?oid=72523&gid=193735
    Komentera gärna.
    MVH
    Magnus
    min zoon
  • surfer
    • November 2003
    • 185

    #2
    Det blev jäkligt snyggt!

    Kommentar

    • mats41
      • February 2004
      • 593

      #3
      Är de fiskvalet du vill ha hjälp med?
      Akvarist som gillar australiskbiotop rengbågfiskar

      Kommentar

      • Tropfrog
        • October 2002
        • 8078

        #4
        Ursprungligen skickat av mats41
        Är de fiskvalet du vill ha hjälp med?
        Nej, det är det inte. Jag vet redan vad jag har för fisk och vad jag tänker skaffa ytterligare. Men om någon vill veta av nyfikenhet kan jag berätta att ett 10 tal leptosomer och 4-6 compressiceps "shell" skall i så småningom också.
        MVH
        Magnus
        min zoon

        Kommentar

        • mats41
          • February 2004
          • 593

          #5
          Ok,vad vill du ha hjälp med då jag har haft allt från tropheusar ,snäcklekare,sandlekare mm.
          Akvarist som gillar australiskbiotop rengbågfiskar

          Kommentar

          • mats41
            • February 2004
            • 593

            #6
            Just nu har min tjej och jag startat upp ett 450L med regnbågsfisk.
            Akvarist som gillar australiskbiotop rengbågfiskar

            Kommentar

            • davide
              • February 2003
              • 1093

              #7
              Ursprungligen skickat av mats41
              Ok,vad vill du ha hjälp med då jag har haft allt från tropheusar ,snäcklekare,sandlekare mm.
              Jag antar att det är det rent estetiska han vill ha kommentarer om, eller?

              Jag tycker att det vart snyggt i alla fall. Vore kul med lite fiskbilder... Framförallt på compressiceps.
              MVH David
              www.Umea.akvarieforening.se | www.tanganyika.sidan.nu | Zoonen

              Kommentar

              • Tropfrog
                • October 2002
                • 8078

                #8
                Ursprungligen skickat av mats41
                Ok,vad vill du ha hjälp med då jag har haft allt från tropheusar ,snäcklekare,sandlekare mm.
                Efterssom så många här på forumet har hjälpt mig med planeringen så ville jag bara dela med mig av resultatet, jag behöver ingen hjälp just nu (vad jag vet). Jag är inte direkt nybörjare på akvarium, men jag har aldrig haft tanganyika innan så det har varit ett spännande projekt att kombinera fisk och att försöka att inreda snyggt.

                Jag antar att det är det rent estetiska han vill ha kommentarer om, eller?
                Som sagt, jag ville visa resultatet. Men jag skrev också att ni gärna får komentera, då menar jag allt som ni känner värt att komentera.

                Jag tycker att det vart snyggt i alla fall. Vore kul med lite fiskbilder... Framförallt på compressiceps.
                Min kamera är inte riktigt anpassad för att fota saker som inte står helt still, dessutom så har jag inte några compressiceps i karet ännu. Dom skrev jag om som kommande, problemet är att hitta dom. Så om någon vet vart jag kan köpa compressiceps "shell" i södra sverige så tar jag gärna emot tips.

                Jag fortsätter att försöka få bra foton, så fort det ger resultat så kommer dom ut på zoonen.

                Tillsvidare så vill jag bara säga tack till alla som har hjälpt mig i planeringen av detta kar. Det finns säkert 10 trådar om det, och säkert 20 tal personer som kan ta åt sig. Utan zoopet hade jag aldrig försökt med tanganyika, främst att kombineras arter är ju en mardröm (speciellt i ett kar med dom måtten). Så tack alla som förtjänar det.
                MVH
                Magnus
                min zoon

                Kommentar

                • Cthulu
                  • April 2003
                  • 37

                  #9
                  Det är väl rätt fint och så.. problemet jag har är att allt är i för bra ordning, man liksom verkligen ser att det är en mänsklig hand som varit där och ställt allt i en viss ordning. Jag föredrar lite mer naturlig oordning. Kanske blir bra sen när det lagt sig lite alger över saker och ting.

                  Kommentar

                  • Torstensson
                    • June 2002
                    • 1964

                    #10
                    Altolamprologus Compressiceps Dvarf/Shell är inte speciellt vanlig. Nol har haft den vildfångad, men inget hemma innan hösten. Finns säkert i Köpenhamn, men med resa blir det en riktig dyring! Fast den hamnar på runt en 200:-/st endå...

                    Kommentar

                    • black_molly
                      • May 2004
                      • 279

                      #11
                      Snyggt!
                      MVH<h6>BM</h6>

                      Kommentar

                      • Tropfrog
                        • October 2002
                        • 8078

                        #12
                        Ursprungligen skickat av Torstensson
                        Altolamprologus Compressiceps Dvarf/Shell är inte speciellt vanlig. Nol har haft den vildfångad, men inget hemma innan hösten. Finns säkert i Köpenhamn, men med resa blir det en riktig dyring! Fast den hamnar på runt en 200:-/st endå...
                        Jag är inte smålänning bara för att jag bor i småland. Jag kommer från dom bördigare trakterna söderut .
                        MVH
                        Magnus
                        min zoon

                        Kommentar

                        • Tropfrog
                          • October 2002
                          • 8078

                          #13
                          Ursprungligen skickat av Cthulu
                          Det är väl rätt fint och så.. problemet jag har är att allt är i för bra ordning, man liksom verkligen ser att det är en mänsklig hand som varit där och ställt allt i en viss ordning. Jag föredrar lite mer naturlig oordning. Kanske blir bra sen när det lagt sig lite alger över saker och ting.
                          Tanken har aldrig varit att få det att se naturligt ut, utan målet har varit att arbeta med kontraster som inte finns i naturen (i allafall inte så kraftiga). Det är ju en smaksak vad man föredrar, men som växtakvarist så föredrar jag en viss ordning.
                          MVH
                          Magnus
                          min zoon

                          Kommentar

                          Arbetssätt...