Hjälp med Tanganyika

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • davide
    • February 2003
    • 1093

    #16
    Huh? Varför rekommendera 3 st av en parbildande art? De är väldigt aggressiva mot den "överblivna" artfränden, ett par kan jag dock se som fungerande i ett 300 liters.
    Tycker inte man ska nöja sig med en hona och en hane bara för att de är parbildande. Bara för att den andra är av annat kön så betyder inte det att det "klickar". Bättre att skaffa fler och sedan gallra bort de överblivna. (enligt mig)
    MVH David
    www.Umea.akvarieforening.se | www.tanganyika.sidan.nu | Zoonen

    Kommentar

    • Gwendly
      • April 2003
      • 264

      #17
      Ursprungligen skickat av davide
      Huh? Varför rekommendera 3 st av en parbildande art? De är väldigt aggressiva mot den "överblivna" artfränden, ett par kan jag dock se som fungerande i ett 300 liters.
      Tycker inte man ska nöja sig med en hona och en hane bara för att de är parbildande. Bara för att den andra är av annat kön så betyder inte det att det "klickar". Bättre att skaffa fler och sedan gallra bort de överblivna. (enligt mig)
      Ja men jag fick intrycket av att han skulle ha 3 stycken kvar som slutprodukt, vilket ar fel enligt mig. For att fa fiskarna att para ut sa koper man typ 6 st eller natt i den stilen och tar bort alla fiskar utom det paret som uppstar.
      Besök ASW och CCA's hemsidor

      www.asw.ca
      www.cichlidae.ca

      Kommentar

      Arbetssätt...