Arg Palett hanne

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Danne o Cissi
    • April 2004
    • 30

    Arg Palett hanne

    Köpte ett par idag, men dom verkar inte komma överens.
    Hannen har snott grottan och flickan försöker ta sig in hela tiden men hon blir snabbt iväg jagad.
    Hon försöker bli vän med han hela tiden och böjer sig till ett U, men han bara föser iväg henne.

    Är det normalt i början, eller ska jag byta ut nån av dom?
  • LittleByLittle
    • September 2003
    • 18

    #2
    Jag hade precis samma problem i början med mina palettciklider... jag testade med att flytta över hanen till ett annat kar i ett par dagar så att honan fick skapa ett eget revir i fred och tuffa till sig lite.. sedan släppte jag tillbaka hanen igen och det hjälpte för nu är de vänner med varandra iallafall...
    "Fyll inte livet med dagar, fyll dagarna med liv!"

    http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=192903

    Kommentar

    • Danne o Cissi
      • April 2004
      • 30

      #3
      Ok. Jag har tyvärr inget annat kar, men jag får nog avvakta ett par dar.
      Stackars hona =(

      Kommentar

      • LittleByLittle
        • September 2003
        • 18

        #4
        Ojdå... ja.. stackars hona... min kompis som hade samma problem testade att lägga ner honan i ett yngelakvarium, ett sånt där som flyter omkring i akvariumet, det fungerar bra om man sätter fast svart maskeringstejp runt yngelakvariet så att inte fisken känner sig så utsatt...
        "Fyll inte livet med dagar, fyll dagarna med liv!"

        http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=192903

        Kommentar

        • Valdemont
          • October 2003
          • 16

          #5
          Hej!

          En idé kan vara att bygga en grotta åt honan en bit ifrån hannens grotta, så slipper du flytta fisk.

          Mvh

          V

          Kommentar

          • Danne o Cissi
            • April 2004
            • 30

            #6
            Men hanen följer efter henne hela tiden och om hon går in i en grotta så jagar han ut henne där ifrån.

            Kommentar

            • Holmby
              • February 2004
              • 1118

              #7
              Samma för mig när mitt Palettpar var nytt. Hannen jagade honan, och båda var ganska tråkiga i färgen.
              Det tog kanske en vecka eller något mer sedan var allt frid och fröjd i burken. Honan har varit starkt färgad ända sedan dess och är hittills mamma till en yngelkull.

              Och tycker du/ni att hannen är taskig mot honan.... vänta tills de båda är taskiga tillsammans mot alla andra fiskar i ert akvarium :-)

              Jättekul fiskar de där Paletterna... Små personligheter.

              Kommentar

              Arbetssätt...