LEJONHUVUDSCIKLID MED SILVERDOLLAR..

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • malawi cikliden
    • December 2003
    • 117

    LEJONHUVUDSCIKLID MED SILVERDOLLAR..

    hej hej
    jag undrar om det går att ha lejonhuvusciklider med silverdollar/skivtetra i ett 112L?? kanske inte utvukstna silver dollar i det karet

    mycket tacksam för svar


    från:ToM
    malawi cikliden
  • zingo_boy
    • August 2002
    • 983

    #2
    tänk på att fiskar växer. så då borde du börja med ett större. men om valet, har jag ingen aning om

    Kommentar

    • Thundercat
      • January 2004
      • 68

      #3
      Tänk på att skivtetrorna är rejält glupska och kommer knapra i sig varenda växt du har...
      720 L Malawi (Mbunas)
      540 L Malawi (Demasoni + Rödzebra)
      54 L Yngelkar
      35 L Yngelkar

      Kommentar

      • Robot
        • February 2004
        • 1174

        #4
        Hmm.. Hade skivtetror för länge sen och dom var inte så glupska om jag minns rätt... Men dom var tåliga iaf.. Rejält tåliga...

        Kommentar

        • nynick
          • January 2004
          • 165

          #5
          Om dina skivtetror inte var glupska sa var det nog inga skivtetror. Finns gott om arter som ser nastan identiska ut och dom ar ju alla slakt med en piranha och har liknande bords skick avan om maten varierar. Dom slafsar i sig allt som vaxer...tom anubias o jatte vallisneria. Knaprar aven garna fenorna av fiskar. Dom ar utan tvekan dom varsta fiskar jag nagonsin haft! Inte sarskillt vackra, stressar ofta ihjal langsammare arter och ar i stort sett omojliga att ha ihjal eller bli av med. Jag har sett dom ga ihop med Jack Dempseys utan problem men det ar nog det enda akvarium jag sett dar dom har funkat.

          Tror inte att dom ar en lamplig kombo med lejonhuvuden eftersom dom ar lite skygga. Kongotetror blir ju ocksa stora men ar mycket enklare att halla i ett normalt akvarium och betydligt vackrare.

          Kommentar

          Arbetssätt...