Bra att utfodra Malawi med

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • jomparr
    • February 2004
    • 24

    Bra att utfodra Malawi med

    Hej! Har försökt få tag på något bra foder att utfodra mina Malawi med. Ger dem räkmix men skulle även behöva ha något foder i pelletsform. Alla affärer man frågar säger givetvist olika saker. Vad tycker Ni fungerare bäst?

    Tack på förhand
    400 Liters Malawi! 20 liters yngel och en stackar guldfisk i en skål.
  • Tascha
    • September 2002
    • 231

    #2
    Aquatic Nature Afrikan Ciklid Basic eller excell.
    Ett kanonfoder. Drygt och bra. Mata dock inte mer än ett par tre gånger i veckan med excellen för då kan Röd Zebran få svarta pigmentfläckar.
    /Roger

    Kommentar

    • malawi´n
      • August 2003
      • 1643

      #3
      Svarta pigmentfläckar? har du verkligen råkat ut för det, eller är det ngt som du har läst? Jag matar med samma foder som du, ett toppenfoder!, ca varannan dag, och det har inga pigmentfläckar. Men det kan ju bero på en mängd olika saker. Ska dock mata lite försiktigare med det
      jag matar med ovanstående foder, samt cyclops, räkmix, svarta mygglarver, levande foder, mysis, artemia osv.
      Mata bara varierat så går nog allt bra

      Mvh Malawi´n
      Björn Forsberg

      Kommentar

      • cilla
        • March 2004
        • 16

        #4
        Jag matar mina med räkmix och pellets som heter Cichlid Gold. Finns i 4 olika storlekar. Ska vara färg förstärkande enligt förpackningen. Har ingen uppfattning om det, men fiskarna gillar det och det är ju huvudsaken:-) Mvh
        cilla

        Kommentar

        • Nils och Alva
          • January 2004
          • 145

          #5
          Vi matar med räkmix och Hikari Chichlid Staple samt Hikari Cichlid Excel (med spirulina).

          fiskarna gillar båda sorterna, men vi har inte matat tillräckligt länge med någon av dem för att kunna se någon speciell effekt på färgerna. Hikare Chichlid Staple är avsevärt billigare än Chichlid Excel, såklart.
          Nils och/eller Alva
          -------------------------
          250 l Malawi + Ancistrus & Pleco

          Kommentar

          • Tricella
            • October 2002
            • 1052

            #6
            Testa Tropical´s produkter.

            www.tropical.com.pl

            Kommentar

            Arbetssätt...