corydoras och palett

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Haphallahut_
    • January 2004
    • 31

    corydoras och palett

    kan man ha dem tillsammans
    hört att paletterna kan bli aggressiva och då känns det som att pansarmalarna skulle kunna bli extra utsatta
    akvariet är på 152 liter
    om man inte vill att de ska vara så aggressiva kan man ha t.ex 2 av samma kön eller ta bort ynglena om det skulle bli några?
    A
  • Mathias-D

    • December 2002
    • 1122

    #2
    Det går bra...dom kanske blir lite "intryckta" om paletterna får yngel...jag hade 6 corydoras med ett par paletter och det funkade.

    Kommentar

    • Nicke Lilltroll
      • February 2004
      • 730

      #3
      det funkar bra med mina paletter och pansarmalar. Mina paletter har några dagar gamla yngel och hittills så har inte malarna råkat ut för några större hot. De håller sig borta ändå.
      720 liter Sällskap (Skalarer, Kongotetra, Svärdbärare, Corydoras, Ancistrus mm)
      54 liter Paletter

      http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=156977

      Kommentar

      • Sonja
        • October 2003
        • 7357

        #4
        Du kan göra så att du placerar paletternas grotta i ena änden av akvariet så får nog malarna vara i fred i andra änden när paletterna har rom/småyngel. Det fungerade för mig förut i alla fall.
        Alltid nyfiken!
        Min Zoon, Mitt Fotogalleri, Min Hemsida och Min blogg

        Kommentar

        • Corydoras mad
          • April 2003
          • 1686

          #5
          <font color="red">Jag skulle inte våga ha Corydoras med Paletter i ett 152L. Fast det beror på, vissa Paletter kan bli riktigt agressiva och andra mindre, gör som du vill. Jag kör i alla fall inte med mina paletter tillsammans med Corydoras (ska sälja Paletterna).</font id="red">
          /Mathias
          The Corydoras freak

          Zoon: http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=964171

          Kommentar

          • Haphallahut_
            • January 2004
            • 31

            #6
            tack för svaren
            ska fundera vidare
            kan det ha någon betydelse om hur stora paletterna är när de kommer i karet?
            A

            Kommentar

            Arbetssätt...