Cynotilapia afra "Edwardi"

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Generalen
    • September 2002
    • 24

    Cynotilapia afra "Edwardi"

    Tjenare!

    Någon som har erfarenhet av att hålla dessa ciklider? Har själv inhandlat 1 hane & 3 honor. Hittade detta här på Zoopet om dom: http://www.zoopet.com/akvarium/fisk.asp?NR=83 Är det något mer man behöver veta om dom? Ska jag ge dom räkmix? Bästa leksubstratet för dom?

    Tack på förhand!





  • odilou
    • January 2002
    • 22

    #2
    Hej där General.
    Jag har haft Edwardi, visst är det en fantastisk fisk trots att den kommer från Malawi-sjön. Du borde utan tvekan skaffa en hane till, annars kommer den du har nu antagligen inte färga något vidare. Om du har ett stort akvarium skulle du tom kunna skaffa två till. Köp isf ett par extra honor.

    Lycka till med dina afra!

    Hälsningar Rasmus
    Vegastadens Ciklidgrupp

    Kommentar

    • Generalen
      • September 2002
      • 24

      #3
      Tjenare!

      Tack för svaret Rasmus!Håller med om att det är en fantastisk fisk!

      Mitt problem är att mitt akvarie är bara på 80 lit så det blir lite svårt att hålla fler i akvariet... Två hanar i det akvariet skulle nog bråka en hel del. Men jag får se hur jag ska göra med akvariet... Ska kanske köpa ett större sen typ 200 lit eller ngt liknande. Problemet är att jag redan har 4 akvarium så det e lite snålt med platsen. En sak jag undrar är om dina Edwardi var skygga av sig? Mina gömmer sig när jag tar första steget in i rummet. Men dom har iofs inte varit så länge i akvariet så det e kanske bara nu i början?!?

      Tack på förhand!

      Kommentar

      Arbetssätt...