vad gör jag med min tuggande golden?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • PeterW
    • August 2002
    • 630

    vad gör jag med min tuggande golden?

    Honan ser jag nu för första gången sedan jag köpte dem för ett år sedan med tuggande mun... Dom har bott nu i sitt större 300 kar i 2 veckor så det kanske beror på det...
    jätteglad är jag iaf, men vad gör jag med henne? ska jag stoppa henne i en hink eller något? jag har inget yngelakvarium, det enda jag har är ett sånt flytande yngelskydd - men det är ju på tok för litet för honan!


    Kommer hon spotta ut allt i panik när jag försöker fånga henne med hoven?


    300 liter med:
    7 Labidochromis caeruleus (golden), 2 Copadichromis azureus , 5 fossorochromis rostratus,2 aulonokara jacobfreibergi "eureka", 6 labidochromis spec. hongi och 6 Ancistrus.
    .-.-.-.-.-Peter...
  • ZooZ
    • July 2002
    • 56

    #2
    Hej Peter.

    Viist det bästa är om hon får gå kvar i det stora o spotta men vill man ha kvar de flesta av yngel skaran så e det ett litet yngel kar det ända som gäller. E det bara tillräkligt med små gömställen i det stora så skall du nog lyckas att få upp ett antal. "Survivel of the fitest" (stavning)

    Mvh
    Nicklas

    Kommentar

    • PeterW
      • August 2002
      • 630

      #3
      jag ska nog ta o köpa lite mer fassekalk o bygga upp i akvariet...

      men det är ju så hiskeligt dyrt =(...

      fick betala 400 spänn för den jag har i nu..

      300 liter med:
      7 Labidochromis caeruleus (golden), 2 Copadichromis azureus , 5 fossorochromis rostratus,2 aulonokara jacobfreibergi "eureka", 6 labidochromis spec. hongi och 6 Ancistrus.
      .-.-.-.-.-Peter...

      Kommentar

      • Kjell Fohrman
        Administrator

        • December 2001
        • 48148

        #4
        Hej,
        Faxekalk är inte nödvändigt, det går bra med vanliga stenar från naturen också.
        De bästa yngelgömställena är massor av stenar i lite mindre storlekar, typ pingpong-boll och lite större.
        Akvaristiska hälsningar
        Kjell

        Akvaristiska hälsningar
        Kjell
        Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
        Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

        Kommentar

        • PeterW
          • August 2002
          • 630

          #5
          Vill inte ha sten som inte passar in med den färgen jag har på stenen nu, det är väl snyggast om man bara har samma stensort?

          300 liter med:
          7 Labidochromis caeruleus (golden), 2 Copadichromis azureus , 5 fossorochromis rostratus,2 aulonokara jacobfreibergi "eureka", 6 labidochromis spec. hongi och 6 Ancistrus.
          .-.-.-.-.-Peter...

          Kommentar

          Arbetssätt...